کتاب «فضای مجازی و آسیب های روانی» منتشر شد

خبرگزاری بسیج: کتاب «فضای مجازی و آسیب های روانی» نوشته «زهرا ساغرچیان» فعال عرصه فرهنگی به همت انتشارات «سمیع» ناشر برگزیده شهرستان ری منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۰۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در  مقدمه این کتاب می خوانیم : ارتباط از طریق فضای مجازی در سالهای اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده است. شبکههای اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد (فردی و اجتماعی) و در شکل دهی به هویت نقش دارند و حتی روی ابعاد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جوامع هم تأثیر گذارند. امروزه با توجه به نقشی که تاکنون در ابعاد مختلف زندگی داشته اند، نمیتوان آنها را نادیده گرفت. در حال حاضر اینترنت ابزاری مناسب برای توسعهی افكار و اندیشههای بشری محسوب می‌شود به شرط آن كه در راه صحیح استفاده شود. افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات كافی در اختیار داشته باشند تا دچار مشكلات مالی و اجتماعی نشوند. ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانوادهها نسبت به تهدیدات فضای سایبری در درجهی نخست اولویت قرار دارد. پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم می‌باشد و برای جلوگیری از هم پاشیدگی خانوادهها، والدین باید تا حدودی به فناوریهای روز دنیا مسلط باشند و آگاه باشند كه تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فكر آنهاست و هنگامی كه بنیان فكری و شخصیت آنها به صورت ناصحیح شكل گیرد، راه نفوذ شیادان به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده باز می‌شود. لذا، چنانچه خانوادهها نسبت به شیوههای جدید ارتباط فرزندان خود آگاهی و شناخت كافی و لازم را داشته باشند، از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی آنان جلوگیری به عمل می‌آید.

 این کتاب در سرفصل هایی چون:- مفهوم تربیت- آسیب تربیتی- آسیب های روانی در نوجوانان- نیاز به محبت- نیاز به توجه  - سلامت عاطفی و رشد عزت نفس در دانش آموزان- نوجوان و مدرسه- عوامل که در انحراف نوجوان تأثیر دارد- آسیب شناسی فضای مجازی برای دانش آموزان و خانواده ها- ویژگی مهم فضای مجازی- آسیب های فضای مجازی برای دانش آمزان- راه کارهایی برای کاهش اثرات اعتیاد اینترنتی و درگیری با فضای مجازی- خطرات بهداشتی تلفن همراه برای انسان- پیامدها و اثرات منفی شبکه های اجتماعی مجازی بر فرد و خانواده تقسیم بندی شده است.

 کتاب فضای مجازی و آسیب های روانی در 72 صفحه و قطع رقعی توسط انتشارات سمیع چاپ و منتشر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار