با متخلفان قبل،حین و بعد از انتخابات با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی و قضایی با متخلفان قبل،حین و بعد از انتخابات برخورد قاطع می شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۸۸۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی این شهرستان که در سالن جلسات این دادگستری برگزار شد گفت: به منظور پیگیری و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی شعبه 2 دادیاری این دادگستری به عنوان شعبه انتخابات معرفی و موارد تخلفات انتخاباتی به صورت ویژه در این شعبه بررسی می شود.
مجید کرمی افزود:در آستانه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گروههای زیادی در شبکه های اجتماعی تشکیل و تبلیغات زودهنگام شوراها را شروع کرده اند که این امر خلاف قانون است و به مدیران این گروهها تذکرات لازم داده می شود.
وی خواستار رصد فعالیت های شبکه های اجتماعی از سوی پلیس فتاح شد و گفت: انتشار برخی مطالب در شبکه های اجتماعی موجب ایجاد اختلاف و  در برخی موارد زمینه رویارویی دو طایفه را فراهم می کند که این امر جرم تلقی شده و در صورت نیاز با متخلفان نظم و امنیت برخورد می شود.
رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه استفاده از امکانات و اموال دولتی برای افراد یا جناحی خاص در انتخابات را غیره قانونی دانست و گفت:در تمام موارد طبق قانون انتخابات جرایم انتخاباتی رصد و طبق قانون برخورد قضایی لازم صورت می گیرد.
خسروی معاون فرماندار کهگیلویه هم در این نشست گفت:پرونده تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیاتهای اجرایی و نظارت در دست پیگیری است.
دادستان شهرستان کهگیلویه نیز در این نشست گفت: جمع آوری اطلاعات با همکاری ومشارکت نیروهای امنیتی مهمترین راه برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی در شهرستان است.
 فرشید روشندل افزود: نیروهای امنیتی ،نظامی و انتظامی شهرستان ضمن تجهیز به امکانات آمادگی لازم را داشته باشند تا در صورت هرگونه تنش برخورد مناسب و به موقع صورت گیرد.
وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات شوراها به فرمانداری دعوت و تذکرات لازم در خصوص رعایت نظم و انضباط و همچنین رعایت اخلاق در تبلیغات ارائه شود گفت: در صورت مشاهده هنجار شکنی در تبلیغات با منتخلفان برخورد قاطع می شود.
روشندل خواستار رعایت بی طرفی کامل از سوی هیات اجرایی و هیات نظارت در برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری شد.
ارسال نظرات