مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان چگنی:
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان چگنی گفت: خوشنودی خداوند در خرسندی پدر و ناخشنودی خداوند در نارضایتی پدر است.
کد خبر: ۸۸۴۵۸۵۲
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

حجت‌الاسلام علی لرستانی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان چگنی در گفت و گو باخبرگزاری بسیج از لرستان به مناسبت روز پدر اظهار داشت: در فرهنگ شکوهمند اسلام پدر بودن شأنی مهم و مقامی والا است و ارزش فوق‌العاده‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه در بینش اسلامی پدر امانت‌داری است که فرزند به وی سپرده می‌شود، افزود: او در حفظ و شکوفایی این هدیه و امانت الهی می‌کوشد و با تلاش و مجاهدت‌های بی‌دریغ خود مانند باغبانی پرمهر و عطوفت به پرورش گل‌های هستی‌اش می‌پردازد و چه مقامی از این بالاتر که انسان شایسته عهده‌داری امانت خداوند شود و پروردگار عالمیان او را امین خود بداند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان چگنی با اشاره به اینکه خشنودی پدر محور رضایت الهی است، بیان کرد: پیامبر (ص) و پیشوایان معصوم (ع) با توجه به اهمیت مسائل خانواده و ضرورت احترام صحیح افراد به ارکان اصلی خانواده یعنی پدر و مادر سخنان بسیار تشویق‌کننده‌ای بیان داشته‌اند تا مسائل تربیت صحیح اسلام شکل‌گرفته و جامعه اسلامی سرشار از فضائل شود.

وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: خوشنودی خداوند در خرسندی پدر و ناخشنودی خداوند در نارضایتی پدر است، خاطرنشان کرد: این روایت بیانگر مقام والای پدر در اسلام بوده و نقش احترام و رضایت پدر را در کسب رضایت الهی بیان می‌کند.
لرستانی افزود: قرآن کریم سرشار از مباحث و مسائلی است که ارتباط تنگاتنگی با حقوق پدر و نیز نقش و مقام آموزشی تربیتی و پرورشی پدر نسبت به فرزند دارد و بر لزوم حفظ حرمت پدر و مادر (والدین) و پرهیز از هرگونه اهانت و آزار آنان تأکید می‌کند و هرگونه بی‌حرمتی به والدین و کوتاهی در رعایت حقوق آنان را گناه و نیازمند توبه می‌داند.
وی عنوان کرد: نیکوکاری و احسان به والدین به‌عنوان صفت اهل توحید و مایه‌دست یابی انسان به بهشت معرفی‌شده و پذیرش تمام اعمال نیک انسان به درگاه خداوند منوط و مشروط به آن شده، چنان‌که احسان به والدین دارای آثار دیگری چون عفو الهی نسبت به انسان، جلب محبت الهی و رهایی از آتش دوزخ و رسیدن به بهشت دانسته شده است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان چگنی گفت: خداوند از مردم می‌خواهد تا در حق والدین احسان و نیکی روا دارند حتی اگر آنان مشرک باشند و احسان به آن‌ها را واجب و ترک آن از محرمات الهی است.
وی تصریح کرد: خداوند در سوره نساء روشن می‌کند که مهم‌ترین عامل ترک احسان نسبت به والدین را باید در خوی تکبر و تفاخر شخص جست‌وجو کرد.

لرستانی گفت: بارها شاهد بودیم که فرزندان در مراسم و اماکن عمومی از معرفی والدین خود به سبب تفاوت‌های نسلی در پوشش، رفتار، علم، دانش و مانند آن، خودداری می‌کنند و به سبب فخر و تکبری که دارند حاضر نیستند به ایشان منسوب شوند و این نهایت بی‌حرمتی در حق والدینی است که عمرشان را برای تربیت رسیدگی به فرزندانشان سپری کرده‌اند.
وی عنوان کرد: به‌هرحال بر فرزندان است که نسبت به والدین و پدر خود برخورد عاطفی و مؤدبانه داشته باشند و در هنگام سخن گفتن ایشان را تکریم کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان چگنی با اشاره به اینکه هرگونه تندخویی در گفت‌وگو با پدر و مادر از سوی خداوند نهی شده است، افزود: کسانی که در حق والدین بی‌ادبی می‌کنند به عذاب حتمی الهی دچار خواهند شد.

وی با تأکید بااینکه روز پدر روز قدردانی از تلاش‌های پدر و روز توجه به‌زحمت های طاقت‌فرسای اوست، افزود: امروز روزی است که برای فرزندان فرصت مناسبی ایجاد می‌کند تا با حضور در کنار پدران و تبریک این روز اعلام محبتی دوباره کرده و با بوسه‌ای بر دستان پدر و نگاهی همراه با عشق و محبت به او صمیمانه‌ترین پیام‌های دوستی را از اعماق وجود عیان سازند.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات