تاکنون صادرکنندگان استان از خطوط ریلی برای اتصال به راه آهن سراسری بهره حداکثری نبرده اند و باید در خصوص استقرار تجهیزات مورد نیاز جهت نیل به این مقصود اهتمام جدی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۸۴۵۸۴۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرک زنجان، گفت: گمرک زنجان نیازمند توجه به نیروی انسانی و جذب افراد متخصص جدید است.

رحیم عصفوری افزود: در 3 سال اخیر گمرک زنجان به اداره کل ارتقاء یافته و توسعه آن در بخش های مختلف مستمر و مناسب بوده است، بنابراین ضرورت توجه و ارتقای تجهیزات و نیروی انسانی آن در حد یک اداره کل احساس می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: فروش محصول و ارتباط آن با خارج از کشور نیازمند عوامل مختلفی است که یک نقطه اتصال مهم آن گمرک است؛ به طوری که نقش گمرک در تسهیل صادرات کشور اهمیت زیادی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان تصریح کرد: هر چند نمی توان مدعی دقیق بودن 61 صدم درصد سهم صادرات استان زنجان از صادرات کشور به سهم جمعیتی به عنوان یک معیار درست بود؛ اما سهم جمعیتی استان از کشور 1.35 درصد بوده که نسبت به این میزان، وضعیت صادرات استان پایین تر است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاخص های زیادی در گمرک زنجان بهبود پیدا کرده، افزود: اما انتظار افزایش رشد و توسعه آن و حمایت مسئولان گمرک کشور، بیش از پیش می باشد.

رحیم عصفوری افزود: یکی از موضوعات مهم در این مصوبه، فراهم شدن شرایط گمرک زنجان برای نیل به این مقصود است؛ به طوری که باید امکاناتی در گمرک زنجان مستقر و عملیاتی شود که در راستای مصوبه هیات دولت در استان باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: مطابق با یکی از مصوبات دولت در سفر استانی، پارک لجستیک برای ارائه فعالیت های خدماتی در استان مستقر خواهد شد که بخشی از گمرک زنجان نیز باید در آن مستقر شود. بنابراین این استقرار برای تسهیل کارها در آن مرکز ضروری است.

رحیم عصفوری گفت: تاکنون صادرکنندگان استان از خطوط ریلی برای اتصال به راه آهن سراسری بهره حداکثری نبرده اند و باید در خصوص استقرار تجهیزات مورد نیاز جهت نیل به این مقصود اهتمام جدی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان خاطر نشان ساخت: در خصوص کیفیت عملکرد مدیران حساسیت زیادی وجود دارد و عملکرد مدیرکل جدید توسط مدیران دولتی با دقت رصد می شود.

ارسال نظرات