خبرهای داغ:
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دولت به سمت مشابه خارجی سامانه‌های بازرسی کانتینری نرود
کد خبر: ۸۸۴۵۸۲۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمد پاکپور بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح سامانه‌های بازرسی کانتینری اظهارکرد: این پروژه با اقدامی مشترک توسط سپاه پاسداران با صنایع الکترواپتیک صاایران است.
وی افزود: به دلیل اینکه مسؤولیت کنترل مبادی ورودی و خروجی مرزهای کشور برعهده نیروی زمینی سپاه است، نیازمند محصولی بومی برای کنترل مرزهای کشور هستیم که خوشبختانه این سامانه طراحی و تولید شد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید؛ اشتغال، این سامانه یک تولید بومی ارزشمند بوده که منجر به اشتغال برای جوانان زیادی شده است؛ این سامانه نیاز گمرکات کشور را تأمین خواهد کرد و انتظار می‌رود که دولت به سمت مشابه خارجی این سامانه نرفته و از تولید بومی استفاده کند.
وی تصریح کرد: پس از طراحی و تولید سامانه بازرسی خودروهای سبک، کمتر از دو سال با تلاش متخصصان داخل کشور این محصول به نمونه بازرسی کامیونی تبدیل شد.
پاکپور خاطرنشان کرد: ما به عنوان نیروهای نظامی نیاز گسترده‌ای به این دستگاه نداریم اما این تولید نیازمند تقاضای کلیه نقاط کشور است تا بتوان آن را به تولید انبوه رساند..
وی افزود: سامانه‌ای که امروز شاهد رونمایی آن بودیم, از سال‌ها پیش در دستور کار جهاد خودکفایی نزسا قرار گرفته بود که امروز به ثمر رسید. واقعاً هم از زمان ارائه ایده تا رسیدن به محصول زمان زیادی نبرد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: ما در سال‌های گذشته با توجه به اینکه عهده‌دار برقراری امنیت برخی مناطق مرزی شدیم, مبادی ورودی و خروجی زیادی در این مرزها وجود دارد و بازرسی تعداد بالای خودروها, زمان زیادی می‌برد، لذا اعلام کردیم که متخصصان داخلی بروند و تحقیق کنند تا مشکل حل شود.
سردار پاکپور اظهار داشت: شاید در بحث سخت‌افزار مشکلی نداشته باشیم، اما در بحث نرم‌افزار برای ما بسیار مهم بود که متخصصان کشورمان توانستند نرم‌افزار این سامانه را تولید کنند.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال در حرم رضوی، گفت: امسال نیز رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی به مسئله قاچاق کالا اشاره‌های مهمی داشتند, کشور ما نیاز بسیار زیادی به این سامانه‌ها دارد و این سامانه‌ها فقط کاربرد نظامی ندارد، بلکه گمرکات هم می‌توانند از این سامانه‌ها استفاده کنند، البته اگر دنبال نمونه‌های خارجی نروند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: تولید زمانی استمرار پیدا می‌کند که درخواست تولید باشد و الان در جای جای کشور خلاء وجود این دستگاه‌ها احساس می‌شود و نهادها با این دستگاه‌های بومی خلاهای خود را در بازرسی از خودروها پر کنند.
سردار پاکپور در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه‌های بازرسی با همکاری جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه, شرکت صاایران و شرکت‌های دانش‌بنیان است و همکاری بسیار خوبی در تولید این سامانه‌ها صورت گرفته است. این سامانه می‌تواند از قاچاق کانتینری جلوگیری کند، چون فرصت بازرسی کلیه کانتینرها نیست, با کمک این دستگاه می‌توان کانتینرهای ورودی به کشور را اسکن و بازرسی کرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها