مدیر عامل کانون حمایت از بیماران کلیوی عنوان کرد
مدیرعامل کانون حمایت از بیماران کلیوی گفت: توقف طرح تحول سلامت یعنی چند برابری هزینه‌های دارو؛ و بیماران نمی‌توانند با این هزینه‌ درمان کنار بیایند.
کد خبر: ۸۸۴۵۸۲۲
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، هاشم قاسمی با اشاره به اینکه بیماران کلیوی و خانواده‌هایشان به وضعیت فعلی و کاهش هزینه‌های تامین دارو و درمان عادت کردند، اظهار داشت: اما در صورت توقف طرح تحول سلامت و چند برابر شدن هزینه‌های دارو، نمی‌توانند با هزینه‌های درمان کنار بیایند زیرا بیشتر بیماران کلیوی، وسع مالی مطلوبی ندارند و در صورت توقف این طرح، با مشکل دسترسی به دارو مواجه خواهند شد.

وی در خصوص مشکلات بیماران کلیوی قبل از اجرای طرح تحول سلامت یادآور شد: قبل از اجرای طرح، توزیع دارو در بین بیماران کلیوی شرایط بسیار نابسامانی داشت و  بیماران با یک ماه تاخیر داروهای مورد نیاز خود را دریافت می‌کردند.

مدیر عامل کانون حمایت از بیماران کلیوی ادامه داد: اما طرح تحول سلامت، وضعیت نابسامان گذشته را ساماندهی کرد و هم اکنون با همکاری مطلوب مسئولان وزارت بهداشت، شرایط خوبی داریم و داروها و تجهیزات مربوط به دیالیز در موعد مقرر خود در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه دولت یازدهم همواره توجه ویژه ای به بیماران کلیوی داشته و دارد، به سلامت آنلاین گفت: اجرای طرح تحول سلامت، مشکلات فراوانی را از پیش پای بیماران کلیوی برداشت و با حمایت دولت و اجرای این طرح، بیش از 30 هزار بیمار کلیوی، پیوند کلیه شدند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح تحول سلامت همچنان تداوم پیدا کند تا بیماران کلیوی همچنان با رضایت خاطر و بدون نگرانی از هزینه‌های پیش رو به درمان خود بپردازند.

ارسال نظرات