مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خبر داد؛

گازرسانی در 200 روستای خراسان رضوی در سال96

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ روستای خراسان رضوی گازرسانی می‌شود، گفت: پرونده گازرسانی به روستاهای استان در سال ۹۷ به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۶۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سیدحمید فانی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در تاریخ 20 مرداد 95 نامه‌ای توسط مسئولان سازمان هواشناسی در رابطه وضعیت آب‌وهوایی اقلیم‌های 5 گانه ارسال شد و شهر مشهد به‌عنوان اقلیم 3 انتخاب شد و این موضوع قبول نداشتیم و پس از بازنگری مجدد مشهد به‌عنوان اقلیم 2 اعلام شد و در شهرستان‌های استان هم شاهد تغییر اقلیم از 2 به یک در قوچان بودیم.

وی افزود: هزینه گازبهای هر اقلیم متفاوت است و هر اقلیمی که پایین‌تر باشد هزینه گازبهای آن کمتر است و تعرفه گاز در سال 95 تغییری نکرد و با همان نرخ سال 94 محاسبه شد و اقلیم‌های 29 شهر خراسان رضوی تغییر کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه برخی اخبار منتشر شده در بحث اقلیم مشهد کذب محض است، خاطرنشان کرد: در خبرها عنوان شده بود که اقلیم مشهد همانند اقلیم‌های اهواز و بندرعباس اقلیم 5 است و این موضوع را تکذیب می‌کنیم و تعیین درجه اقلیم‌ها در هر شهرستان توسط سازمان هواشناسی اعلام می‌شود و شرکت گاز هیچ مسئولیتی در تغییر اقلیم ندارد.

فانی تصریح کرد: در تمامی صورت‌حساب‌های گازبهاهای مشهد اقلیم 2 لحاظ شده است و تعدیل گازبهای اقلیم 3 به 2 را در قبوض جدید اعمال خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به‌طور متوسط در هر مترمکعب کسری 11 درصدی به ازای هر واحد در هر ماه اعمال می‌شود و در سند بستانکاری مشترکان لحاظ می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به اینکه شدت سرما در میزان مصرف گاز و کارکرد کنتور اثر دارد، بیان کرد: مشهد در سال 95 زمستان سردی را پشت‌سر گذاشت و دوره مصرف و شدت سرما طولانی بود و پایداری گاز در این شب‌های سرد کار آسانی نبود و خادمان مردم در شرکت گاز خراسان رضوی به‌واقع در سرمای شدید گرما به مردم هدیه کردند و خطاب به مردم و آن‌هایی که معتقد بودند شرکت گاز خراسان رضوی وجه اضافی دریافت کرده است اعلام می‌کنیم که این سخن صحت ندارد.

فانی از گازرسانی به 200 روستای خراسان رضوی خبر داد و گفت: در سال 96، 200 روستای خراسان رضوی گازرسانی می‌شود و پرونده گازرسانی به روستاهای استان در سال 97 به پایان می‌رسد و هزینه گازرسانی برای هر خانواده روستایی از سوی دولت 6 میلیون تومان است.

وی افزود: در زمستان 95 میزان 52 میلیون مترمکعب مصرف گاز خانگی در استان و این میزان با مصرف کارخانجات به بیش از 70 میلیون مترمکعب رسید و این عدد برای مصرف گاز خانگی بسیار بالاست و جزو سه استان پرمصرف کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: با مدیریت مردم در مصرف گاز می‌توان این موضوع را به‌خوبی مدیریت کرد و نیازی به واردات گاز از ترکمنستان نخواهد بود.

فانی تصریح کرد: 2532 بالای 20خانوار در استان داریم که 1400 روستا گازدار هستند و 549 در حال گازرسانی است و 503 روستا هم در حال برنامه‌ریزی است تا گازدار شوند.

وی تاکید کرد: میانگین مصرف گاز روستایی در کشور 67 درصد و در خراسان رضوی 78 درصد است و میانگین مصرف گاز شهری 33 درصد در کشور و در استان 22 درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی درباره آمار مشترکان گاز در استان، گفت: جمع مشترکان 2 میلیون و 307 مشترک داریم که یک میلیون 699 هزار مشترک شهری و 367 هزار مشترک روستایی هستند و مشترکان مشهد هم حدود 200 هزار مشترک هستند، همچنین در سال گذشته 66 هزار و 637 مشترک جدید به شبکه گازی استان اضافه شدند.

فانی گفت: در زلزله اخیر هیچگونه نشت و قطع گازی نداشتیم و تخریبی در شبکه گازی استان مشاهده نشده است و در سفید سنگ که کانون زلزله بوده در چند نوبت عملیات نشت‌یابی انجام شده است و عملیات نشت‌یابی مشهد توسط 20 اکیپ عملیاتی به‌زودی انجام خواهد شد.

وی افزود: شهر مشهد دومین کلان‌شهر کشور پس از تهران است و به جهت اهمیت بسیار بالای این شهر اصلاحات گازی را در دستور کار داده‌ایم و این موضوع به مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام شده است و به صنایع اعلام شد که 8 ماه گاز در اختیار آنها قرار می‌دهیم و اگر در 4 ماه دیگر فشار پایدار باشد باز هم گاز به آنها داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از عدم افزایش نرخ گازبها در سال 96 خبر داد و گفت: مبنای گازبهای سال 96 همانند سال‌های 94 و 95 خواهد بود و هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار