خبرهای داغ:
مدیریت حوزه علمیه استان قزوین گفت: در اصل امیرالمومنین به معنای تغذیه است و در توضیحش آمده است که منظور از تغذیه غذای روحی و معنوی به شیعیان است که ایشان عهده دار آن بودند.
کد خبر: ۸۸۴۵۶۷۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

حجت الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه علمیه قزوین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با توجه به میلاد حضرت امیر المونین اظهار کرد: حضرت امیر نماد مردانگی و انسانیت است.

وی دلیل آنکه آن حضرت را امیرالمومنین می‌خوانند گفت: در اصل امیرالمومنین به معنای تغذیه است و در توضیحش آمده است که منظور از تغذیه غذای روحی و معنوی به شیعیان است که ایشان عهده دار آن بودند.

عباسی افزود: لقب وی ویژه آن حضرت است و در واقع به دیگر ائمه همچین لقبی داده نشده است و امیرالمومنین فقط مختص علی (ع) بوده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین اذعان کرد: در باب شخصیت والای امام علی نمی‌شود توصیف کرد در حالیکه نتوانیم ایشان را بشناسیم و کار سهلی نیست اما بنا یه روایات صحیحی که وجود دارد می‌شود از شخصیت ایشان گفت.

وی ادامه داد: ایشان از نزدیک ترین شخصیت ها به خدای متعال بودند و در امانت داری زبانزد بوده و بشدت نسبت به بیت المال حساس بوده و اجازه به استفاده بیهوده از آن نمی‌دادند.

عباسی تشریح کرد: حضرت علی (ع) بدلیل عدالتی که برپا می‌کردند دشمنان زیادی داشتند و دلسوزی حضرت نسبت به امت بیش از حد بوده و حامی یتیمان و بیچارگان بوده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین یادآور شد: امیرالمومنین در جنگهای خود فقط جلوی بدن خود زره میپوشاند و هرگز در پشت خود زره نداشت این به آن معناست که حضرت هیچ گاه به دشمن پشت نمی‌کرد و همیشه رو در رو و در مقابل دشمن می‌ایستاد .

ایشان در شجاعت و دلاوری بی بدیل بودند و نمی‌توان توصیف کرد.

عباسی از ولایت مداری آن حضرت گفت: در باب ولایت امیرالمومنین تنها امامی بودند که در خانه خدا متولد و نیز باز در خانه خدا به شهادت رسیدند و همیشه به خانه خدا راه داشتند.

علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان خاطر نشان کرد:  از خدا می‌خواهیم که دست ما را از این خاندان کوتاه نکنند و همین محبت ما را قبول منند هرگز نمی‌توانیم ادعایشیعه بودن کنیم اما همین دوست داشتن و دوست داشته شدن را بپذیرند و سعادت دنیا و آخرت را به واسطه ایشان بدست بیاوریم.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها