مدیر ‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از آمادگی 21 مسجد استان به منظور برگزاری آیین سنت معنوی اعتکاف امسال خبر داد و افزود: پیش بینی‌می‌شود در این مراسم ۳ هزار معتکف شرکت نمایند.
کد خبر: ۸۸۴۵۶۳۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: خداوند متعال نعمت‌های فراوانی را در اختیار بشریت قرار داده است تا به وسیله آنها خود را به کمال برسانند و علاوه بر نعمت‌های مادی که خداوند بزرگ بر بندگان خود ارزانی داشته نعمت‌های معنوی زیادی هم برای آنها فراهم کرده است.


 وی خاطرنشان کرد: یکی از محبت‌های خداوند متعال فرصت‌های طلایی است که در ایام‌های پرفضیلت مثل ماه رجب که بندگان صالح خدا باید قدر آن را بدانند و از این فرصت نهایت بهره را ببرند و از برکات فراوان ماه پرفیض و برکت رجب در راستای نزدیکی به خداوند متعال و آماده کردن روح خود از آن استفاده کنند.


 وی یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های ماه رجب تولد یک انسان آسمانی و الهی و بزرگ مانند علی بن ابیطالب است و سیزدهم رجب برای مسلمانان یک روز بزرگ و گرامی است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اضافه کرد: سیزدهم رجب تولد انسانی است که پیامبر عزیز اسلام او را باب‌العلم معرفی کرده است و شخصیتی که جامع همه فضائل و ارزش‌ها است.

 

 کرمی بیان کرد: توصیه می‌شود انسان‌های مومن و مسلمان هرچه بیشتر نسبت به فضائل امیرالمومنین آشنا شوند و به‌ویژه در دریای علوم آن حضرت مخصوصا انس با نهج‌البلاغه تلاش و کوشش کنند.

 

 وی افزود: در دین مبین اسلام زمان‌ها و مکان‌های ارزشمندی وجود دارد که هیچگاه نمی‌توان ارزش آنها را برشمرد چرا که برخی از مکان‌ها و زمان‌ها ارزش والایی دارند.

 

 وی اضافه کرد: یکی از زمان‌های ارزشمند ایام‌البیض است که انسان باید در این ایام پرفیض الهی زنگارهای شیطانی را از خودش دور کند و هرچه بیشتر گناه را از دل بزداید.

 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: یکی از مکان‌های ارزشمند برای انسان مومن اعتکاف است که از معدود مکانهایی است که انسان می تواند عاشقانه با خدای خود راز و نیاز کند و چه برکات عظیمی در این زمان و مکان وجود دارد.


 حجت الاسلام کرمی اضافه کرد: سنت حسنه اعتکاف می تواند انسان را از خودخواهی دور کرده و او را به محاسبه نفس و توبه وادارد و فرصتی برای فاصله گرفتن از هیاهو و جنجالهای مادی برای رسیدن به امید بیشتر است.


 وی گفت: به منظور برگزاری آیین سنت معنوی اعتکاف امسال 21 مسجد استان آماده پذیرش معتکفین خواهد بود و پیش بینی‌می‌شود در این مراسم ۳ هزار معتکف شرکت نمایند.


مدیر ‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه روحانیون، مداحان و اعضای هیئات مذهبی استان در مراسم اعتکاف امسال حضور فعال خواهند داشت، افزود: امیدواریم عموم مردم به ویژه جوانان در این آیین معنوی شرکت کنند.

 

وی افزود: توزیع کتاب‌ خلوتی با خدا نیز چاپ شده و آماده توزیع بین معتکفین استان کردستان است.

ارسال نظرات