خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

راهی برای نجات بشر جز قانون عدل نیست/ تصمیم های دشمن را به نام اسلام و انقلاب به مردم تحمیل می کنند

عبادی با بیان اینکه راهی برای نجات بشر جز قانون عدل نیست و هر چیز جز آن ضلالت و گمراهی است گفت: نباید تماشاچی باشیم که اسلام و انقلاب را تحریف کنند و ضوابط اسلامی و قانون اساسی را به بازی بگیرند.
کد خبر: ۸۸۴۵۶۰۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در همایش انقلابی گری در جمع ائمه جمعه و روحانیون استان اظهارداشت: تشکیلات زیبای هستی که هدفمند حرکت می کنند راهش راه عدل است.

وی عنوان کرد: در عالم تکوین و تشریع اینطور است که آنچه در نظام طبیعت و غریزه خداوند به ودیعه گذاشته نسبت به هدف خلقت هر موجود قانون عدل است.

عبادی خاطرنشان کرد: تمام پیامبران برای برپایی قسط آمده اند و این قسط تنها عدالت اجتماعی و اقتصادی نیست بلکه مسئله ای فراتر است که جایگاه انسان در آن مشخص می شود.

وی اظهارداشت: جایگاه انسان در قانون عدل معین می شود و بحث های علمی، اخلاقی و آنچه مربوط به عواطف و شهوات بشری است اگر خود سر باشد هویت انسان را تغییر می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: تعریف انسان سالم در تعالیم علما و انبیاء بر قانون عدل استوار است و تمام زیبایی ها و کمال انسانی در سیر الهی بر اساس قانون عدل است.

وی متذکر شد: انسان هایی که سرکشی و قانون شکنی می کنند بر علیه خود آنهاست که از جایگاه انسانیت عبور کرده و به شکل شیطان یا حیوانی درنده تبدیل می شوند.

عبادی ادامه داد: آنچه در دنیای امروز از گناه، عصیان، قتل و جنایت می بینیم به خاطر این است که انسان در حرکت خودش از مسیری که انبیاء بر اساس عقل، وحی و فطرت انسانی تعریف کرده اند خارج شده است.

وی بیان داشت: هرچه از چارچوب قانون عدل خارج شده مربوط به انبیاء و دین نیست و افترا به آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: در حدیثی از پیامبر اسلام نقل شده که امت من به 73 گروه تقسیم می شوند که تنها یک گروه حقیقت دین را می گویند.

وی خاطرنشان کرد: آن مکتبی که معیار عدالت خواهی در آن مصداق دارد مکتب اهل بیت است و انقلاب محصول آن ادیانی است که انبیاء الهی انسانها را به آن دعوت کردند.

عبادی تصریح کرد: در مدح و ثنای اوصاف امام علی(ع) از پیامبر، خدا، مسلمان و غیرمسلمان سخن بسیار است اما در عمل به دستورات امام علی(ع) چه گونه عمل کرده ایم؟

وی تاکید کرد: علی(ع) در عدالت به معنای واقعی خلاصه می شود و در جایگاه اصیل انسانی قرار دارد که نتیجه آن وصل شدن به خدا و مظهر صفات الهی شدن است.

وی متذکر شد: انقلاب ما دچار تحریف شده است و در جایی دشمن آن را به انحراف کشانده است. نفوذ دشمن به گونه ای است که برای ما تصمیم سازی و تصمیم گیری می کنند و به نام اسلام و انقلاب به مردم مظلوم ما تحمیل می کنند.

عبادی با بیان اینکه راهی برای نجات بشر جز قانون عدل نیست و هر چیز جز آن ضلالت و گمراهی است گفت: نباید تماشاچی باشیم که اسلام و انقلاب را تحریف کنند و ضوابط اسلامی و قانون اساسی را به بازی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: مکتب تشیع مکتب عدل است و همه می خواهند در صحنه میدانی ببینند آنچه قابل ارائه به مردم است عدل یا ظلم است. قانون عدل اسلامی در جنبه فردی، اجتماعی، خانوادگی و در بازار و ادارات ما چه جایگاهی دارد؟

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بیش از آنکه غربی ها توسط داعش حیثیت اسلام را لکه دار کنند ما شیعیان این کار را با اعمال خود انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: کار نادرست را هر کس به گردن دیگری می اندازد در صورتی که این اشتباه است و بر عهده همه ما است که باید بی تفاوت نباشیم و برای حفظ دستاوردهای بزرگ شریعت خدا و پاسداری خون شهدا تلاش کنیم.

 عبادی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در طول این 38 سال برای سرنوشت خودمان چه کار کرده ایم جز اینکه از احزاب و جناح های مختلف حمایت کردیم . آیا تجربه و خواب بس نیست؟
 
وی ادامه داد: باید حرکت کنیم و از فرصت طلایی امروز برای آنچه دل، جان و فطرت مردم با آن گره خورده و قانون تشریع و تکوین است؛ مردم را برای پیاده سازی عدل به میدان بکشانیم و دوباره سرودهای زیبای انقلاب را تکرار کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: بالاترین قشر برای روشنگری عقلی، عملی و شرعی در صحنه، علمای شایسته و وارسته دین هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار