معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
19میلیون لیتری مصرف گازوئیل در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان به واسطه تعریف درجه مکانیزاسیون در این واحدها کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۸۴۵۵۳۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بعد از ابلاغ طرح هدفمند کردن یارانه ها، در بخش پرورش مرغ گوشتی استان کارگروهی متشکل از همکاران معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تشکیل شد تا راهکارهای افزایش بهره وری مصرف سوخت در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

رحمان رستمخانی افزود: عوامل افزایش بهره وری در این بخش با تعریف درجه مکانیزاسیون ویژه تاسیسات مرغداری گوشتی (برای اولین بار در کشور در استان زنجان) احصا و واحدهای پرورشی براساس آن درجه بندی شدند به طوری که مجموع اقداماتی که در این راستا در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان انجام گرفت علاوه بر افزایش بهره وری سوخت، میزان تولید در واحد سطح را نیز افزایش داد.

وی از کاهش 19میلیون لیتری مصرف گازوئیل در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان به واسطه تعریف درجه مکانیزاسیون در این واحدها خبر داد و تصریح کرد: ارزش ریالی این صرفه جویی 57 میلیارد ریال برآورد شده است به طوری که پرورش دهندگان مرغ گوشتی استان 57 میلیارد ریال درآمد بیشتری نسبت به سایر مرغداران گوشتی کشور داشته اند.

رستمخانی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر توجه به بهبود مدیریت واحدهای مرغداری استان از لحاظ افزایش سطح دانش و معلومات مرغداران، بهبود کیفیت ساخت و ساز واحدهای مرغداری، رعایت مسائل قرنطینه ای و بهداشتی، کنترل جوجه ریزی از طرف اتحادیه های استانی، استفاده از جوجه های درجه یک با توجه به شرایط آب و هوایی استان و افزایش گرایش به همکاری با زنجیره های تولید گوشت مرغ در استان باعث شده که بهبود قابل ملاحظه ای در شاخص های پرورشی مرغ گوشتی در استان حاصل شود. این بهبودی بیانگر آن است که علاوه بر بهبود عملکرد مرغداری ها و به تبع آن افزایش درآمد آن ها که خود از شاخص های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، مردم استان نیز از محصولات با کیفیت تری نسبت به سال های گذشته بهره مند شده‌اند.

ارسال نظرات