خبرهای داغ:
در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه الزهرا (س) مطرح شد

خان بیگی: به اذعان همه سلیقه ها، دکتر خزعلی موفق عمل کردند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه الزهرا(س)، در مراسم تکریم رئیس پیشین این دانشگاه تصریح کرد: خانم خزعلی به اعتراف همه سلیقه ها در دانشگاه موفق بودند و معدل کار ایشان خوب است و باید از ایشان تقدیر شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۸۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشوری خبرگزاری بسیج، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اواخر سال گذشته در حکمی مهناز ملانظری را به عنوان سرپرست دانشگاه الزهرا(س) منصوب کرد و بر این اساس مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه الزهرا(س) روز گذشته در سالن نور مركز همايش هاي بين المللي این دانشگاه برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط معاون پژوهشی دانشگاه الزهرا(س)، آغاز گرديد و سپس رئيس دانشکده علوم تربيتي و روانشناسي، دکتر رضايي، ضمن تقدیر از فعالیت های موثر دکتر انسیه خزعلی رئیس پیشین دانشگاه الزهرا(س) گفت: تا کنون 16 نفر به عنوان رئیس این دانشگاه انتخاب شده اند که ایشان چهارمین رئیس دانشگاه بودند که از خود دانشگاه انتخاب شده اند و این انتخاب باعث شد که ایشان از نزدیک مشکلات را متوجه شدند و در رفع آن ها بکوشند و در طول مدت مسئولیت خانم دکتر خزعلی این دانشگاه به موفقیت های خوبی دست پیدا کند و از نظر علمی ارتقاء پیدا کند.

ورود خدمتگزارانه و خروج صادقانه از ریاست دکتر خزعلی جای تقدیر دارد

در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه الزهرا(س)، علیرضا خان بیگی، به بیان عوامل موفقيت در مديريت مانند تسلط بر اوضاع محيط مديريت و صدق نيت كه قرآن كريم به آنها اشاره کرده است، پرداخته و فعالیت های موفق رئیس پیشین دانشگاه الزهرا(س) را مطابق این فرمایشات قرآنی دانست بدین صورت که خزعلی به درستي بر محيط دانشگاه مسلط بوده و نقاط قوت و ضعف را بخوبي شناسايي نموده و امور را به انجام رساند.

وی تصریح کرد: خانم خزعلی به اعتراف همه سلیقه ها در دانشگاه موفق بودند، هرچند که شاید نقاط ضعفی هم در کار بوده اما معدل کار خوب است و باید تقدیر شود.

وی در پایان نیز گفت: به خاطر تسلط خوب، شناسایی خوب نقاط ضعف و قوت و پیگیرانه به دنبال رفع نقاط ضعف بودند تشکر می کنم و به خاطر ورود صادقانه و خدمتگزارانه به این مسئولیت و خروج صادقانه از این کار از ایشان تشکر می کنم.

برای پیشرفت دانشگاه از فرصت 4 ساله ریاستم خوب استفاده کردم

سپس انسیه خزعلی، به عنوان رئیس پیشین دانشگاه الزهرا(س) به گزارش عملکرد 4 ساله مسئولیت خود پرداخت و گفت: این دانشگاه در سال 91 به عنوان نماد آموزش عالی بانوان کشور شناخته شد و ابتدای پذیرش این تصدی در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان فرمودند که باید پشتیبانی لازم از دانشگاه الزهرا(س) صورت گیرد و باید این دانشگاه به عنوان دانشگاه اول تک جنسیتی در جهان شناخته شود و خوشبختانه این حمایت ها را طی چهار سال گذشته دیدیم.

وی ادامه داد: حفظ کرامت انسانی و تدوین منشور اخلاقی، ایجاد عدالت و نظام تشویق و تنبیه، تدوین چشم انداز، پرداخت دیون و فعال کردن پروژه ها و آغاز عملیات پروژه های مصوب از جمله اولویت های کار بنده بود که در سال 91 مطرح کردم و در این 4 سال برای اجرای این اولویت ها فعالیت کردم.

خزعلی ضمن بیان این نکته که 4 سال زمان کمی برای انجام این فعالیت ها نبود، ادامه داد: همانطور که حضرت علی(ع) فرمودند فرصت ها مثل ابر می گذرند، نهایت سعی خود را کردم که در طول 4 سال از ریاستم، برای پیشرفت دانشگاه نهایت استفاده را ببرم و الان که به گذشته نگاه می کنم از فعالیت های خود و دوستانی که در کنارم فعالیت کردند و تمام کارها به صورت شورایی انجام شد، رضایت دارم.

وی افزود: در بخش زیرساختی، تدوین و تصویب اساسنامه دانشگاه برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی را داشتیم، همچنین بازنگری تشکیلات دانشگاه پس از 17 سال و تصویب تشکیلات جدید از جمله دیگر اقدامات طی چهار سال گذشته بود.

رییس پیشین دانشگاه الزهرا(س) ادامه داد: تصویب سند چشم انداز دانشگاه، تدوین برنامه رهبری و اهداف کلان دانشگاه، تدوین برنامه عملیاتی سالیانه برای تمامی واحدها نیز از جمله سایر اقدامات طی سال های گذشته بود.

وی گفت: همچنین طی این سال ها هیات های اندیشه ورز با بهره گیری از اساتید مجرب، شوراهای مشاوران جوان و سیاستگذاری فناوری اطلاعات، تلفیق برنامه ریزی راهبردی تشکیل شد.

خزعلی ادامه داد: طی این سال ها دانشگاه به گونه ای نظام مند شد که در سال 91 تعداد جلسات 11 مورد بود اما در سال گذشته این تعداد به 24 جلسه رسید.

وی اظهار داشت: در بخش بهینه سازی و کاهش هزینه های دانشگاه نیز طی سال های گذشته اقدام به تشکیل کمیته مدیریت سبز و افتتاح نیروگاه خورشیدی در بهمن ماه سال 94 کردیم.

رئیس پیشین دانشگاه الزهرا(س) افزود: افزایش فعالیت پژوهشی مشترک بین المللی، افزایش مقاله های پر استناد، توسعه کارآفرینی با توجه به اشتغال بانوان، افزایش همکاری های علمی خارجی و غیره نیز از اهداف عملیاتی سال 96 است.

وی با اشاره به بخشی از حاشیه های دوران ریاستش نیز گفت: طی این مدت مسوولیتم، هرگز سفارشی را نپذیرفته ام و این مربوط به دولت دهم و یا یازدهم نیست و هیچگاه عدالت را زیر پا نگذاشتم؛ همچنین هیچگاه برخورد سیاسی نداشتم و در عزل و نصب های دانشگاه الزهرا(س) نیز نگاه سیاسی نداشتم.

 

طی چند سال گذشته توفیقات دانشگاه چشمگیر بود

سرپرست جدید دانشگاه الزهرا(س)، مهناز ملانظری، ضمن شادباش ايام ماه مبارک رجب و میلاد حضرت علی(ع) با الهام از آن اسوه علم و تقوي به معرفي برنامه هاي خود در حوزه هاي آموزش، پژوهش و فرهنگي و اجتماعي پرداخت و اظهار اميدواري نمود که با مشاركت حداكثري كليه اقشار در دانشگاه الزهرا(س) در جهت پيشرفت علمي و ارتقاء كيفي گام هاي موثرتري برداشته شود.

وی گفت: در سال های گذشته نیز مدیریت های این دانشگاه خالصانه و برای تعالی این مرکز علمی و سربلندی کشور بوده است و طی چند سال گذشته توفیقات دانشگاه چشمگیر بوده و امیدواریم ضمن شتاب در این روند، به عرصه های نوینی گام برداریم.

ملانظری افزود: مصمم به استفاده از ظرفیت های قانونی و تشکیل ستادهای راهبردی و حضور پررنگ نخبگان هستیم.

سرپرست جدید دانشگاه الزهرا(س) ادامه داد: بکارگیری صحیح از توان کارکنان و ترمیم مسیر پیشرفت شغلی آنان از برنامه های مهم دانشگاه الزهرا(س) خواهد بود و همچنین توسعه و ارتقای پژوهش در دانشگاه و ترغیب به رعایت اخلاق حرفه ای در امر پژوهش از اعم پژوهشی به شمار می رود.

ملانظری در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن انتخابات مهم ریاست جمهوري اشاره کرده و با عنايت به تاکيدات مقام معظم رهبري مبني بر شرکت آحاد مردم، به اهتمام دانشگاه در فراهم نمودن زمينه فعاليت هاي دانشجويي اعم از تشکل ها، كانون ها و انجمن هاي علمي به منظور ايجاد فضايي پرشور و فعال صحه گذاشت.

 

این دانشگاه از افتخارات نظام آموزش عالی است

در ادامه مجتبی شریعتی نياسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران در دولت یازدهم، ضمن بیان اینکه دانشگاه الزهرا(س) نماد آموزش عالی بانوان در جمهوری اسلامی ايران است گفت: این دانشگاه از افتخارات نظام آموزش عالي است و تلاش می کنیم که این دانشگاه زبان زد جهان اسلام باشد.

وی با بيان اينکه ۴۵ درصد جمعيت دانشجويي کشور دختران هستند، گفت: از اين تعداد حدود ۹۰ هزار نفر در مراکز دانشگاهي تك جنسيتي تحصيل مي كنند و ۱۰ درصد آن در دانشگاه الزهرا(س) تحصيل مي كنند.
شریعتی نیاسر افزود: دانشگاه الزهرا(س) مسئولیت سنگینی دارد و براي رشد، توسعه و اعتلاي آموزش عالي در بخش بانوان اين دانشگاه نقش تاثيرگذاري دارد.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از سال گذشته به طور جدی بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند و در این راستا چهار طرح بزرگ به وزارت علوم سپرده شده که دو مورد آن مربوط به نظام آموزشي و يکي از آنها ارتقاي دانشگاه ها به تراز بين المللي است.
 

در پایان این مراسم با حضور معاون آموزشی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، شریعتی نیاسر، مشاور معاون آموزشی وزارت، داوری اردکانی، مشاور وزير علوم در امور زنان، الهه حجازي، مديركل روابط عمومي وزارت علوم، مهدخت بروجردی، معاون روابط عمومی سازمان بسیج جامعه زنان، فاطمه قریشی،  اعضاي هيئت علمي، كاركنان و دانشجويان دانشگاه الزهرا(س)، حکم سرپرستی ناهید ملانظری از سوی مقام عالي وزارت قرائت و به ايشان ارائه گرديد، همچنین لوح تقدير و هديه يادبود رئیس پیشین دانشگاه الزهرا(س) انسیه خزعلی، نيز اهداء شد.


ارسال نظرات