تقاضای قوی و عدم قطعیت سیاسی در سوریه موجب شد تا قیمت نفت امروز افزایش یابد، هرچند که افزایش مجدد تعداد سکوهای حفاری در آمریکا مانع از افزایش قابل توجه قیمت نفت شده است.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۵۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، تقاضای قوی و عدم قطعیت سیاسی در سوریه موجب شد تا قیمت نفت امروز افزایش یابد، هرچند که افزایش مجدد تعداد سکوهای حفاری در آمریکا مانع از افزایش قابل توجه قیمت نفت شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 4 سنت افزایش به 55 دلار و 28 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم 10 سنت افزایش داشت و به 52 دلار و 34 سنت رسید.

تجار گفتند،تقاضای بالا و همچنین عدم قطعیت سیاسی بعد از حمله موشکی آمریکا به سوریه در اواخر هفته گذشته موجب تقویت قیمت نفت شده است.

اما افزایش مجدد تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا که برای دوازدهمین هفته متوالی ادامه یافته و تعداد کل سکوها را به 672 سکو رسانده که بالاترین رقم از اوت 2015 است، موجب شده تا قیمت ها نتوانند به رقم بالای 56 دلار که هفته گذشته به ثبت رسید برسند.

افزایش فعالیت های حفاری و تولید نفت در آمریکا در تضاد با کاهش عرضه اوپک و 11 تولید کننده دیگر از جمله روسیه است که امیدوارند با کاهش تولید موجب برقراری توازن مجدد در بازار نفت شوند.

موسسه بی ام آی ریسرچ در یادداشتی نوشت: «کاهش حجم عرضه نفت اوپک و تقویت تولید نفت آمریکا موجب خواهد شد تا تخفیف های بیشتری در قیمت نفت آمریکا داده شود و صادرات نفت این کشور به آسیا در طی ماه های آینده تقویت شود.» این موسسه اضافه کرده که با این وجود به طور کلی «آمریکا همچنان یک بازیگر کوچک در بازار آسیا باقی خواهد ماند زیرا اوپک به شکلی فعال از سهم خود از این بازار دفاع می کند.»

علاوه با آمریکا سایر تولید کنندگان نیز در حال منتفع شدن از کاهش تولید اوپک هستند.

صادرات نفت برزیل از فوریه 2016 به این طرف 65 درصد افزایش یاتفه و به رقم بی سابقه بیش از 1.46 میلیون بشکه در روز رسیده است.

ارسال نظرات