مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری:

اعتکاف زمانی برای معرفت و شناخت بیشتر امام معصوم

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه در معرفت و شناخت امام معصوم باید تلاش بیشتری بشود، از اجرای طرح اعتکاف در ۱۵۰ مسجد استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۴۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی، در نشست مجریان اعتکاف و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها، با اشاره به مناسبت های ماه رجب، گفت: سه امام ما شیعیان قبل از بلوغ به امامت رسیدند که یکی از آنها امام جواد علیه السلام، دیگری امام هادی علیه السلام که در هشت سالگی به امامت رسیدند و امام زمان(عج) که در پنج سالگی به امامت رسیدند.

حجت‌الاسلام مرتضوی افزود: متأسفانه در عصر امروز معرفت و شناخت نسبت به وجود ائمه علیهم السلام بسیار کم شده است و ائمه بسیار مظلوم هستند و انتظار می رود درباره ی شناخت و کسب معرفت نسبت به آنها تلاش بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: اشرف مخلوقات انسان است، در صورتی که خودش را با انسان کامل تطبیق دهد و انسان کامل امام معصوم است و اگر خود را با امام معصوم تطبیق ندهیم، هر کسی در هر پست و مقامی هم که باشد، جهنمی است و این تطبیق حاصل نمی شود مگر اینکه شخص نسبت به امام خویش شناخت داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه در زندگی فرصت های زیادی برای شناخت و کسب معرفت برای ما فراهم می‌شود، بیان کرد: یکی از این فرصت ها ماه رجب و ایام البیض این ماه است که تعدادی از دلباختگان به آستان الهی توفیق دارند در مساجد معتکف شدند و از این فرصت به نحو شایسته استفاده کردند.

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: سال گذشته ۱۲ هزار نفر در این ایام معتکف شدند که این آمار شامل خواهران و برادران اعم از دانش آموز، دانشجو، خانه دار، کارگر و دیگر مشاغل می‌شود.

وی افزود: مردم استان در بحث شرکت در مراسم اعتکاف بسیار خوب عمل می‌کنند و غالبا هم در ثبت نام و شرکت در اعتکاف پیشرفت با خواهران است و آن هم بیشتر دختران جوان البته در بین معتکفین برادر هم بیشترین آمار مربوط به جوانان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری ادامه داد: کاری که مسئولین اعتکاف و ادارات تبلیغات اسلامی در مورد اعتکاف می توانند انجام دهند، محتوا دادن به اعتکاف و اعزام یک نفر و بیشتر مبلغ و مبلغه دینی در این سه روز اعتکاف به تمامی مساجد اجرا کننده اعتکاف است.

حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به نقش روحانیون در این مراسم معنوی گفت: ایام اعتکاف زمان انجام اعمال عبادی، پاسخ گویی به مباحث احکام و به‌ویژه بیان احکام اعتکاف، مسائل شرعی و پاسخ گویی به شبهات است و باید حتما یک مبلغ و مبلغه در دسترس معتکفین به مدت سه روز در مساجد حضور داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری ادامه داد: اعتکاف یک عمل مستحبی است و انسان برای یک عمل مستحب نباید واجبات خود را ترک کند و محرمات را انجام دهد و اگر چنین شود هیچ اثری نخواهد داشت و این مقوله نیاز به این دارد که ما از نظر محتوایی برای این مراسم سه روزه اندیشه ای شود تا معتکفین بهترین بهره و استفاده را ببرند.

وی بیان کرد: ایام اعتکاف مصادف با ولادت امیر المومنین علی علیه السلام و وفات حضرت زینب سلام الله علیها است و نیاز هست مداحان هم همکاری لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: قرائت سوره های قرآن، پخش اذان حلقومی، تصحیح قرائت نماز و به‌ویژه انجام اعمال ام داوود، نیاز به وجود قاریان قرآن دارد و سال گذشته ۷۰ نفر از قاریان در این مراسم معنوی شرکت داشتند.

وی افزود: با همکاری اداره امور قرآنی امسال در ۱۵۰ مسجد مجری طرح اعتکاف، ۱۵۰ قاری قرآن مشارکت و همکاری خواهند داشت.

گفتنی است، نشست مجریان طرح اعتکاف در تالار جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری برگزار شد.

ارسال نظرات