خبرهای داغ:
مسئول ستاد اعتکاف قزوین با اشاره به اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، بیان کرد: در مراسم اعتکاف امسال میزبان اساتید برجسته اخلاق حوزه علمیه خواهیم بود.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۱۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی مسئول ستاد اعتکاف قزوین با اشاره به حضور و بهره‌مندی از اساتید برجسته اخلاق در مراسم معنوی اعتکاف قزوین، اظهار کرد: در برنامه اعتکاف امسال از علمای برجسته و اساتید اخلاق حوزه، از جمله آیت‌الله صفایی بوشهری، آیت‌الله حائری شیرازی، آیت‌الله رخ‌شاد و حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی دعوت شده که سخنرانی این اساتید از برنامه‌های اعتکاف در قزوین خواهد بود.

مسئول ستاد اعتکاف قزوین همچنین با اشاره به اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، عنوان کرد: با توجه به اینکه ایام اعتکاف فرصت مناسبی جهت توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم است، این طرح جهت زمینه سازی رشد و تعالی معتکفین و انس بیشتر با کتاب الهی برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف و جزئیات این طرح اذعان کرد: آموزش و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز، اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان، برپایی ایستگاه مطالعه کتاب در حوزه‌های معرفتی و قرآنی، تلاوت ترتیل روزانه قرآن و همچنین ایجاد انس با قرآن و آموزه‌های انسان‌ساز آن و توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن از اهداف این طرح می‌باشد.

حجت الاسلام صفی خانی با اشاره به ختم قرآن کریم به صورت دسته جمعی و اختیاری از سوی شرکت‌کنندگان تأکید کرد: تلاوت قرآن در روز آخر مراسم در اعمال ام داوود از دیگر برنامه های گروهی و دسته جمعی شرکت کنندگان در اعتکاف می باشد.

گفتنی است، آیین عبادی اعتکاف در شهرستان قزوین، در 8 مسجد سطح شهر و 7 مسجد از توابع شهرستان و مساجد دانشگاه امام خمینی(ره) و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و لشگر 16 زرهی برگزار خواهد شد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها