نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت؛ هنر در عرصه های مختلف کارمد ترین عامل است.
کد خبر: ۸۸۴۵۳۸۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله محمدنقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، در دیدار با مسئولان و هنرمندان استان ايلام اظهار کرد: هنر در عرصه‌های مختلف کارآمدترین عامل است.

وی، بابیان اینکه هنر یکی از تأثیرگذارترین و پرجاذبه‌ترین ابزارها و مسائل موردتوجه اقشار مختلف مردم است، تصریح کرد: هنر در قبل از انقلاب اسلامی از معنا و مفهوم آن‌چنانی و مطابق باارزش‌های انسانی و اسلامی برخوردار نبود اما با پیروزی انقلاب اسلامی، جایگاه واقعی خود را پیدا کرد

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه هنرمندان متعهد در طول دوران بابرکت انقلاب اسلامی منشا خدمات بزرگ فرهنگی و هنری برای جامعه و نظام اسلامی بوده‌اند، یادآور شد: شهید آوینی، به‌خوبی در قالب هنر با ساخت مجموعه روایت فتح، آثار و برکات دفاع مقدس و ارزش‌های اسلامی را به جامعه انتقال داد.

آیت‌الله لطفی، با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس درواقع موزه‌ای ارزشمند از ارزش‌های اسلامی است، گفت: کارهای هنرمندانه و مطابق باارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به‌نظام اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی استحکام می‌بخشد.

وی، با اشاره به اینکه بسیاری از مجموعه‌های هنری و فیلم‌ها تاریخ اصلی اسلامی را به‌درستی به روایت می‌کشد، افزود: این آثار هنری حقایق و واقعیات را به جامعه انتقال و منعکس می‌کند.

امام‌جمعه ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: باقوت و قدرت زمینه رشد و تعالی جوانانی که استعدادهای هنری قوی دارند شناسایی‌شده و زمینه فراهم شود که در عرصه‌های هنری در راستای انقلاب و شهدا گام برداریم.

محمدعلی قاسمی، رئیس حوزه هنری ایلام در این نشست با تأکید بر ضرورت ترویج مبانی انقلاب اسلامی از دریچه هنر ایرانی و اسلامی، گفت: در هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری ازجمله تجلیل از هنرمندان برجسته استان، نشست‌های نقد و بررسی هنر انقلاب اسلامی با همکاری و تعامل نهادهای فرهنگی و هنری استان برگزار می‌شود.

گفتنی است، در این نشست مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان، مسئول حوزه هنری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از هنرمندان برجسته استان حضور داشتند.

ارسال نظرات