خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شیراز:
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداري شيراز گفت: شیراز در بین کلان‌شهرهای کشور کمترین میزان آلایندگی را دارد.
کد خبر: ۸۸۴۵۲۹۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

شهرام منصوری درباره زمان انتقال کارخانه‌های روغن نباتی «نرگس»، سیمان و ریشمک از شهر شیراز اظهار داشت: انتقال این کارخانه‌ها مراحل خود را طی می‌کند به‌طوری‌که مکان جدید کارخانه سیمان در جاده خرامه حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین تمهیدات لازم برای خریداری زمین کارخانه روغن نباتی و انتقال آن به خارج از شهر در ورودی شهرک صنعتی در حال انجام است.

وی درباره زمان‌بر بودن این فرایند توضیحاتی را ارائه و بیان کرد: با تمهیدات انجام‌شده آلودگی آن به‌شدت کاهش‌یافته است و هیچ تهدیدی برای سلامت مردم نیستند و نزدیک به یک سال است که هیچ‌گونه شکایتی از همسایگان این کارخانه به ما نشده است.

منصوری ابراز داشت: در صورت ارسال هرگونه شکایت موضوع در کمیسیون بند 20 ماده 55 که در مورد آلایندگی کارخانه‌های مزاحم در سطح شهر است موضوع بررسی و به آن رسیدگی می‌شود.

منصوری عنوان کرد: در حال حاضر حدود 300 تا 400 کارگر در این کارخانه در حال کار هستند اگر قرار باشد فشار جانبی را زیاد کنیم برای این افراد و خانواده‌های آنها مشکل ایجاد می‌شود و البته با تذکر و پیگیری، میزان آلایندگی را تا حد ممکن پایین آوردند و پساب‌های آنها نیز کنترل‌شده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه شهر شیراز در بین کلان‌شهرها دارای کمترین میزان آلایندگی و مشاغل مزاحم است تصریح کرد: مدت انتقال کارخانه سیمان و روغن نباتی سه سال تعیین‌شده که در حال طی کردن مراحل انتقال هستند.

منصوری درباره ساماندهی وانت‌بارهای سیار میوه‌فروش و استقرار آنها در مکان‌های مشخص‌شده توسط شهرداری گفت: در حال حاضر 850 بارفروش شناسایی‌شده که 450 مورد را در مکان‌های مختلف شهر ساماندهی و مستقر کردیم که علاوه بر دسترسی آسان‌تر مردم از بروز هرگونه حادثه ترافیک‌زا جلوگیری کنیم.

استقرار وانت‌بارها در اماکن مجاز هزینه ندارد

وی درباره حضور وانت‌بارهای سیار میوه‌فروش در این ایستگاه‌ها و هزینه‌های احتمالی نیز گفت: هزینه‌ای که از وانت‌بارهای سیار میوه‌فروش نیز دریافت می‌شود بسیار ناچیز است و در واقع تنها هزینه جمع‌آوری زباله‌ها است.

منصوری پیرامون برخورد با وانت‌بارهای سیار میوه‌فروش که در بلوارهای اصلی اقدام به فعالیت می‌کنند نیز گفت: هرگونه فعالیت بارفروشان سد معبر تلقی می‌شود که معاونت اجرایی با این‌گونه افراد برخورد و آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند و شاید برخی هم سرکش باشند به تذکرات شهرداری توجه نکنند اما این موضوع به معنای رهاسازی جمع‌آوری و ساماندهی این وانت‌بارها از سوی شهرداری نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها