عمو پورنگ محبوب بچه ها معتقد است استفاده نادرست از فضای مجازی یکی از معضلات این روزهای جامعه برای کودکان است و می‌گوید آموزش تنها وظیفه برنامه‌سازان نیست
کد خبر: ۸۸۴۵۲۷۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ محبوب بچه ها معتقد است استفاده نادرست از فضای مجازی یکی از معضلات این روزهای جامعه برای کودکان است و می‌گوید آموزش تنها وظیفه برنامه‌سازان نیست و پدر و مادرها هم سهم عمده‌ای در مدیریت این قضیه دارند. فرضیایی که با مجموعه تلویزیونی «محله گل و بلبل 2» از شبکه دو سیما مهمان خانه های مردم بود درباره برجسته شدن موضوع فضای مجازی در این برنامه گفت: با تجربه‌ای که از فصل اول این سریال به دست آوردیم و با توجه به بازخوردهایی که از مخاطبانش گرفتیم دست روی نقطه‌ای گذاشته شد که این روزها همه خانواده‌ها با این مسئله مشکل دارند و آن هم فضای مجازی است، چیزی که امروز بچه‌های ما را از ما می‌گیرد. مسئله‌ای که به نظر من یک مرگ خاموش است.

او افزود: من از این بابت خوشحالم که در سری دوم این مجموعه ما سراغ مسئله‌ای فرهنگی رفتیم؛ مسئله‌ای که تا به امروز کمتر به آن پرداخته شده و به نظر من خطر آن کمتر از بیماری ایدز نیست. بچه‌های ما با استفاده از موبایل و تبلت به فضاهایی سر می‌زنند که شاید پدر و مادر فکر کنند برایشان سرگرمی است و آنها هم با خیال راحت به کارهایشان می‌رسند اما کودک لحظه به لحظه از خانواده جدا می‌شود و در سنین کم چیزهایی را تجربه می‌کند که شاید آنها را باید در 20 سالگی تجربه کند و این برای آینده بچه و جامعه ما بسیار خطرناک است.
ارسال نظرات