خبرهای داغ:
مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی فارس با توجه به اتمام مهلت ثبت‌نام و تقاضای دانش آموزان بازمانده تا روز جمعه ۲۵ فروردین ۹۶ تمدید شد.
کد خبر: ۸۸۴۵۲۷۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی دوره‌های اول و دوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای سراسر استان فارس از هفته سوم اسفندماه آغاز شد.

بر این اساس، ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی فارس به‌صورت اینترنتی و از طریق سامانه http://sanjesh.farsedu.ir و تنها توسط اولیاء یا خود دانش‌آموز انجام می‌شود.

آزمون مدارس نمونه دولتی در استان فارس هماهنگ با سایر استان‌ها و در روز جمعه 9 تیرماه سال 96 برگزار می‌شود.

برای ثبت‌نام در این آزمون، هر دانش‌آموز تنها می‌تواند یک مدرسه نمونه دولتی را انتخاب نماید و دانش آموزان متقاضی برای پایه دهم نیز صرفاً حق انتخاب یک رشته را دارد.

دانش آموزان دوره اول متوسطه و همچنین دانش آموزان دوره دوم متوسطه در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی و فیزیک نواحی چهارگانه شیراز فقط حق انتخاب مدارس ناحیه خود را دارند و ثبت‌نام آن‌ها در نواحی دیگر ممنوع است.

دانش آموزان دختر نواحی چهارگانه شیراز برای ثبت‌نام در رشته علوم انسانی تنها می‌توانند دبیرستان نمونه دولتی مسیح محیط زاده (فرهنگ) در ناحیه 2 را انتخاب کنند.

دانش آموزان پسر نواحی چهارگانه شیراز نیز در صورت متقاضی بودن رشته علوم انسانی می‌توانند هریک از مدارس ناحیه یک، ناحیه دو یا ناحیه چهار را انتخاب کنند و انتخاب رشته علوم انسانی در سراسر استان آزاد است.

برای استفاده از سهمیه روستایی دانش آموزان باید دو سال آخر منتهی به پایه‌های هفتم و دهم را در مدارس روستایی و یا شهرهای کمتر برخوردار که جدول درج‌شده در آخر دفترچه راهنما آمده گذرانده باشند.

بر مبنای این اطلاعیه، دانش‌آموزانی که قصد استفاده از سهمیه شاهد را دارند تنها باید فرزند شهید و یا فرزند جانباز و آزاده باشند و علاوه بر آن باید بتوانند حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه عادی در مدرسه و رشته موردتقاضا را کسب کنند.

ملاک ثبت‌نام برای پایه هفتم کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس و یا مقیاس خوب در یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در نوبت اول (پایه ششم) در سال تحصیلی 96-1395 و شرط شرکت در آزمون ورودی این مدارس نیز به دست آوردن ملاک‌های یادشده در نوبت دوم است.

ملاک ثبت‌نام در دبیرستان‌های دوره دوم (پایه دهم) کسب حداقل معدل 17 در نوبت اول در سال تحصیلی 96-1395 (پایه نهم) است و این دانش آموزان برای شرکت در آزمون ورودی نیز باید موفق به کسب معدل کل حداقل 17 در سال تحصیلی یادشده شوند.

تمام سؤالات آزمون ورودی پایه هفتم دبیرستان‌های نمونه دولتی از کتاب‌های پایه ششم سال 96-1395 و پایه دهم از کتاب‌های پایه نهم سال تحصیلی 96-1395 طراحی می‌شود.

ملاک گزینش دانش آموزان در آزمون ورودی پایه هفتم تنها بر اساس نمره آزمون است و در آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره دوم نیز این اقدام بر اساس 50 درصد نمره آزمون و 50 درصد معدل کل پایه نهم انجام خواهد شد.

ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی در این آزمون، تابع بخشنامه مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج کشور است.

دانش آموزان عشایری نیز به دلیل کوچ رو بودن، در هر منطقه‌ای در سطح استان مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون هستند.

به گزارش فارس، این آزمون نمره منفی دارد و زمان اعلام نتیجه این آزمون حداقل دو هفته پس از برگزاری آزمون خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها