خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: اگر در تمام مسائل بر روی پای خود ایستاده و به توان داخلی تکیه کنیم، امورات کشور به تصمیمات بیگانگان وابسته نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۲۷۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
 آیت‌الله اسدالله ایمانی اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات جامعه و رفع نیاز محرومان از طرق رونق اقتصادی و تولید داخلی مورد تأکید چندباره مقام معظم رهبری است و هر دولتی باید این مهم را در رأس برنامه خود قرار دهد.

وی افزود: الگوی ما در مورد نحوه برخورد با استکبار و در رأس آن آمریکا، سیره امام راحل است که در مقابل تحرکات و توطئه دشمن آرام بود و به توان ملت تکیه داشت و امروز نیز خلف صالح ایشان بر همین روش تأکید دارند.

امام قطع رابطه با آمریکا را مبارک می‌دانست

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در دیدگاه امام به عنوان پیشوای انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی حکومت که تشکیل شد باید به سراغ پا برهنه‌ها و بی‌سرپناه‌ها برود و به آن‌ها رسیدگی بکند و دست آن‌ها را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از محرومان با کمک و حمایت خود مردم و خیران میسر است و این نکته بسیار بسیار مهمی است که امام در خط مشی خودشان همیشه دنبال می‌کردند سیاست و از این رو حمایت از مستضعفین همیشه درخط و فکر و راه امام عزیز ما بوده و هست و امروز هم در فکر و اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی اولویت دارد.
امام جمعه شیراز عنوان کرد: بیستم فروردین سالروز قطع رابطه امریکا با ایران است، که امریکا آن روز قطع رابطه کرد و امام با این حادثه به عنوان یک تهدید دشمن برخورد نکرد بلکه به عنوان یک ظرفیت از آن استفاده کرد، هنر رهبری و امام این است که اگر آن روز هم همان مسئولان مقابل امریکا دست و پایشان می‌لرزید و می‌گفتند امریکا قطع رابطه کرده، بیچاره شدیم، بدبخت شدیم نتیجه متفاوت بود.

خطیب نماز جمعه شیراز بیان کرد: آن زمان امام فرمود اگر کارتر یک کاری در تمام عمرش به نفع مظلوم انجام داده قطع رابطه با ما است، و این سخن بسیار معنا دارد یعنی چپاول دیگر ممنوع شد و امریکا فهمید دیگر نمی‌تواند ایران را چپاول کند و بعد هم امام فرمودند الهی که این رابطه همیشه قطع باشد چرا که رابطه گرگ با بره، رابطه مظلوم با ظالم است و امام به عنوان یک ظرفیت از این قطع رابطه استفاده کرد.

وی متذکر شد: با این روش امریکا را از نظر روحی در هم شکست و ملت ایران اقتدار یافت و این قدرت به جایی رسید که روز بیستم روز ملی فناوری هسته‌ای نام گرفت و این نتیجه درست برخورد کردن با پدیده‌ها است، امام خود را نباخت و امریکا را تحقیر کرد، ملت ایران را رشد داد و بعد همین باعث شد که ما در دوران تحریم، فناوری هسته‌ای داشته باشیم.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها در نام‌گذاری سال بر لزوم تکیه به توان داخلی و خودشکوفایی درون‌زا تأکید کرده‌اند و از این منظر باید آن‌چنان بر روی پای خود بایستیم که مقدرات مملکت ما وابسته به تصمیم بیگانگان نباشد و تحریم‌های آنان اثری بر کشور نگذارد چنانکه در همین تحریم‌ها پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای و دفاعی محقق شد و این موضوع در سایر عرصه‌ها نیز متصور است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به کار و تلاش امام علی (ع) در زمان تصدی حکومت برای آبادانی و خدمت‌رسانی، تصریح کرد: باید باکار و تلاش همگانی تحریم را بی‌اثر کنیم و البته وظیفه دولت اسلامی نیز این است که رسیدگی به محرومان را در اولویت خود قرار دهد.

خطیب نماز جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: ماه رجب، ماه آمادگی برای بهره‌مندی از ضیافت خداوند است و اعمال این ماه مؤکد مورد سفارش قرارگرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها