خبرهای داغ:
همزمان با بیست و چهارمین سالروز شهادت شهید آوینی؛
مراسم گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان، همزمان با بیست و چهارمین سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی، عصر روز یکشنبه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۵۲۵۳
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶

مراسم گرامیداشت «روز هنر انقلاب اسلامی» در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در مراسم گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و بزرگداشت بیست و چهارمین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، جمع زیادی از هنرمندان بسیجی استان قم، اعضای انجمن های هنری و حلقه های صالحین سازمان بسیج هنرمندان و پیشکسوتان هنر عرصه انقلاب و دفاع مقدس استان قم به همراه خانواده های معظم شهدای هنرمند حضور داشتند.

در این مراسم، ابتدا سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم طی سخنانی ضمن قرائت دو قطعه شعر در وصف شهدا، مقام والا و شامخ شهیدان دوران دفاع مقدس بخصوص شهدای هنرمند و بالاخص شهید آوینی را که همه خلاقیت و وجود و هنر خویش را در راه نشر و تبیین ارزش های دوران حماسه و ایثار به کار گرفتند، ارج نهاد.

وی فزود: هنر ظرف بزرگی است که اگر در آن روح تعبد، اطاعت و بندگی خدا دمیده شود، بهره ها و استفاده های فراوانی را از آن می توانیم ببریم، از این رو همه هنرمندان باید برای اعتلای هنر معنوی و دینی اهتمام ویژه ای از خود نشان دهند.

علیرضا رزق آبادی سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان قم نیز در این مراسم، مفتخر شدن به تداوم راه و آرمان های شهیدان را برای همگان از جمله قشر هنرمندان از نعمت ها و موهبت های الهی توصیف کرد، و افزود: باید لیاقت و شایستگی خود را برای ماندن در این راه حفظ کنیم، و به گونه ای عمل نکنیم که بین ما و شهدا فاصله ایجاد شود.

مراسم گرامیداشت «روز هنر انقلاب اسلامی» در قم برگزار شد

اجرای سرود مشت گره کرده توسط علیرضا لاجوردی، رونمایی از مستند رخ ماه با موضوع شهید ابوالفضل ماهرخ به کارگردانی فرشیدنیا و تقدیر از این کارگردان، نمایش فیلم پروانه در گلدسته ها با موضوع شهیدان محمودنژاد و به کارگردانی یعقوب اکبریان، تقدیر از خانواده های 17 شهید هنرمند استان قم، اهداء تابلو نقاشی چهره شهید آوینی اثر علیجانزاده هنرمند نقاش استان قم به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اجرای سرود علی ای همای رحمت توسط گروه ناشنوایان دست های فرشته و سخنان حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی نویسنده انقلاب و دفاع مقدس با موضوع ویژگی های هنرمند بسیجی، بخش های دیگری از این مراسم بود که به همت سازمان بسیج هنرمندان استان قم و با همکاری حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) برگزار گردید.

رضا حافظی جانشین فرمانده سپاه استان قم، معصومه ظهیری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم و مسئولان سازمان های بسیج اقشار استان از جمله مسئولان شرکت کننده در این مراسم بودند.

مراسم گرامیداشت «روز هنر انقلاب اسلامی» در قم برگزار شد
مراسم گرامیداشت «روز هنر انقلاب اسلامی» در قم برگزار شد
ارسال نظرات
پر بیننده ها