خبرگزاری بسیج: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز از آغاز ثبت نام مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۵۲۴۶
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، احمدرضا فیروزی گفت: مناظرات دانشجویی مصداق بارزی از کرسیهای آزاد اندیشی است کهضمن ترویج فضای مناسب برای فکر کردن در بین دانشجویان، با رعایت اصول مناظره موجب تقویت پژوهش، پرسشگری و توسعه فرهنگ نقد و گفت و گودر بین دانشجویان می‌شود.

وی افزود: در عصر ارتباطات، یادگیری بحث و مناظره می‌تواند بهترین سرگرمی باشد؛ زیرا فرصت آشنایی با افراد و افکار جدید را فراهم می‌کند و دانشجویان به صورت جذاب و اثربخش مطالب و مسائل علمی را آموزش خواهند دید.

فیروزی خاطر نشان کرد: : فراخوان مرحله استانی مسابقات ملی مناظرات دانشجویی از 19 فروردین ماه در دانشگاه‌های استان البرز آغاز شده و دانشجویان علاقمند تا پنجم اردیبهشت ماه فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این مسابقات به صورت گروهی برگزار میشود و هر گروه متشکل از چهار نفر دانشجو است که اعضا باید درباره موضوع تحقیق کنند.

فیروزی اظهار کرد: از هر گروه 2 نفر به عنوان مناظره کننده در مسابقه شرکت میکنند و زمان هر مسابقه 32 دقیقه است که اعضای گروه در فواصل معین 16 دقیقه سخنرانی می‌کنند و یک فرصت شش دقیقهای برای طرح مسئله، دو فرصت سه دقیقهای برای دفاع و یک فرصت چهار دقیقه‌ای برای نتیجه‌گیری در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز گفت: هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دارد و بر اساس آیین نامه داوری و در قالب فرمهای امتیاز دهی قضاوت خواهند کرد، مسابقه در هر مرحله حذفی است و این شیوه تا رسیدن دو گروه به مرحله نهایی ادامه دارد و گروههای برتر به مرحله منطقهای و سپس به مرحله کشوری راه پیدا میکنند.

فیروزی افزود: مهمترین شاخصهای داوری در مسابقات فن بیان و جذابیت ارائه، استدلال منطقی، اخلاق مناظره و محتوای مستند و جالب است و به هیچ عنوان دیدگاههای شخصی اعمال نمیشود.

وی افزود: دانشجویان علاقمند برای شرکت در این مسابقه میتوانند به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز واقع در دانشگاه خوارزمی، مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02634505151 تماس حاصل نمایند.

گفتنی است این مسابقات برای دومین سال متوالی توسط جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود، سال گذشته تیم شهید مطهری از دانشگاه فرهنگیان (پردیس دختران امیر کبیر) به عنوان تیم اول و تیم اینفینیتی از دانشگاه خوارزمی به عنوان تیم دوم به مرحله منطقه‌ای مسابقات در دانشگاه تهران راه یافتند.

 

ارسال نظرات