خبرهای داغ:
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات: ۲۲مسجد ویژه برادران، ۱۸مسجد جهت خواهران و ۴مسجد بصورت مشترک پذیرای معتکفینند.
کد خبر: ۸۸۴۵۲۴۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازدزفول همه ساله در ایام البیض یعنی سیزدهم الی پانزدهم ماه پر فیض رجب سنت حسنه ی اعتکاف محمدی(ص) در مساجد برگزار می شود.

مومنین با حضور در این آیین ملکوتی دل و روح و جان خود را با عبادت در خانه ی خدا از زنگار گناه و نفسانیت و روزمرگی های دنیا شستشو می دهند.

مساجد شهرستان دزفول، دیار فقاهت و مقاومت هم از دیرباز در این ایام عرصه ی حضور با شکوه جوانان و دیگر مومنینی است که در سر، شوق توجه حضرت رب العالمین و قبولی توبه و دعاهای خود را دارند.

کارشناس فرهنگی اداره ی تبلیغات اسلامی دزفول امروز شنبه ۱۹ فروردین ماه در گفتگو با خبرنگار دزفول امروز گفت: ۴۴ مسجد در سطح شهرستان دزفول آیین معنوی اعتکاف را برگزار می نمایند.

عبدالکریم بیدخ افزود: ۲۲ مسجد ویژه ی برادران، ۱۸ مسجد جهت خواهران و چهار مسجد نیز به صورت مشترک پذیرای معتکفان عزیز می باشند.

وی پیش بینی نمود حدود ۴۵۰۰ خواهر و برادر معتکف در مساجد شهرستان دزفول حاضر شده و این سنت حسنه را جلوه گر شوند.

کارشناس فرهنگی اداره ی تبلیغات اسلامی دزفول بیان داشت: اجرای گفتمان های دینی و فرهنگی از جمله برنامه های ایام اعتکاف بشمار می روند.

بیدخ اضافه کرد: همچنین مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی به مناسبت جشن سالروز میلاد امیرالمومنین امام علی(ع) و عزاداری شهادت حضرت زینب کبری(س) در این مساجد با حضور واعظین، مداحان و معتکفین برپا می گردد.

ابراز نمود: کانون مداحان و بنیاد مهدویت شهرستان دزفول مبادرت به اعزام مداح و کارشناس های مهدویت و فرقه‌شناسی در مساجد برگزار کننده ی اعتکاف شهرستان می نمایند.

وی در خصوص اجرای نظافت و پاکیزگی در سرو سحری و افطاری و دیگر امور اعتکاف اذعان نمود: شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان دزفول بر خدمات بهداشتی و پخت و پز غذا برای معتکفان نظارت خواهد کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها