خبرهای داغ:
معاون اول رئیس‌جمهور: اقتصادمقاومتی انزواگری نیست، درعین درون‌زایی، دانش‌بنیانی و عدالت دنبال تعامل با دنیاست.
کد خبر: ۸۸۴۵۲۴۴
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴

معاون اول رئیس جمهور که برای افتتاح سه طرح مربوط به بخش خصوصی همراه با چند تن از اعضای هیئت دولت به دزفول کرده است به کارگیری اقتصاد مقاومتی را مهترین راهکار خروج کشور از منجلاب اقتصادی دانست.

اسحاق جهانگیری افزود: با چالش های زیادی در زمینه ی اقتصادی مواجه هستیم. مردم ایران شایسته ی زندگی شرافتمندانه هستند و باید توان رفع نیاز های ابتدایی خود را داشته باشند.
وی ضمن سخنرانی در شرکت فولاد روهینا خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه ی دولت فراهم کردن اشتغال برای قشر جوان است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از پنج میلیون دانشجو داریم که سالی بیش از یک میلیون نفر فارغ التحصیل می شوند، باید بتوان برای این تعداد اشتغال مبتنی بر تخصص ایجاد کرد.

جهانگیری اظهار کرد: با توجه به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم دامنه ی رکود را از فضای اقتصادی حاکم بر کشور برچیده کنیم.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی برنامه ی جامعی است که باید اجرا شود. برخی گمان می کنند اقتصاد مقاومتی یعنی انزوا گری در حالی که اقتصاد مقاومتی در عین درون زایی و دانش بنیان و عدالت بنیان بودن به دنبال تعامل با دنیاست.

معاون اول رئیس جمهور ضمن بیان اعلام حمایت دولت از بخش خصوصی که با کمترین منابع بیشترین بازده را داراست مخالفین دولت را به نقد منصفانه دعوت کرد.

پیش از سخنان جهانگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاحیه ی شرکت فولاد روهینا جنوب بیان کرد: قصد و هدف دولت بنابر دستور و تاکید ریاست محترم قوه ی مجریه، حمایت از بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه ها برای حضور بخش خصوصی در چرخه ی اقتصاد کشور و رفع موانع تولید است.

نعمت زاده تصریح کرد: بنا بر تذکر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توقف خام فروشی، در دولت یازدهم خام فروشی نسبت به سنوات گذشته نصف شده است.

وی اذعان نمود: در راستای حداکثر استفاده از امکانات و توانمندی کشور و نیروی انسانی توانستیم زنجیره ی تولید را تا جایی که ممکن است ، تکمیل نماییم.

وزیر صنعت ضمن بیان ظرفیت های این واحد تولیدی تشریح کرد: در سه سال گذشته ۵۴/۵ میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه شده است.

نعمت زاده توضیح داد:  با توجه به اینکه در زمینه ی تولید فولاد صنعتی به خودکفایی خواهیم رسید امسال آخرین سال صادرات مواد خام در زمینه ی فولاد خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها