کد خبر: ۸۸۴۵۲۱۰
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
بازار های ملتهب خرید و مایحتاج خانواده  شاید امروز بیشتر  از همیشه  دغدغه خانوادهای ایرانی باشد، بازاری که هر روز و شاید هر ساعت قیمت های متغیر و بالا و پایین آن باعث کلافکی و سردرگمی مردم شده است.

هنوز شاید 20روز از سال 96نگذشته باشد و دولت در اولین روزها قول های مساعدی برای کنترل بازار ، کنترل تورم، وضعیت معشیتی خوب مردم و بویژه بازرار میوه داد، اما این سخنان سریعتر از آن که مردم پیش بینی می کردند رنگ باخت و گرانی ماحصل تدبیر و دولت یازدهم بود.

گرانی میوه و در پرغصه مردم

امروز اگر سری به بازار میوه آن هم در مغازه های لوکس بزنی کمترین قیمتی که به چشمت می ود،فلان میوه 7هزار تومان یا فلان میوه 10هزار تومان است، موضوعی که باعث شده که مافیای میوه امروز در حال رخ دادن باشد.

امروز بازار میوه در شهر یاسوج که خودش شاید تولید کننده بسیاری از میوه های شب عید از سیب و گیلاس و آلو در مناطق سردسیری و پرتقال و لیمو شرین در مناطق گرمسیری بوده،که قیمت بالای میوه آن هم در این موقع از سال بسیار نگران کننده است.

امروز شهروندان به صراحت نارضایتی خود را ابراز کرده اند که از وضعیت کنونی و گرانی های پی در پی بازار نگرانی های زیادی دارند.

گرانی های پی در پی آن هم در بازار میوه باعث شده که قیمت میوه در برخی از میوه فروشیهای لوکس شهر یاسوج قیمت های سرم سام آور و نجومی را نشان می دهد و شاید یک کیلو پرتقال تا ده هزار تومان هم پا فرا نهاده که نمی تواند خبر خوبی برای شهروندان باشد.

آقای رئیس جمهور همه چیزآرومه

یکی از شهروندان که دل پری از این مو ضوع داشت در گفتگو با خبرنگار ما به گرانی های کمر شکن در جامعه اشاره کرد و گفت: آقای رئیس جمهور و مسئولان مربوطه بگوید که با حقوق 700هزار تومانی و جیب خالی چطور می توان یک کیلو پرتقال 11هزار تومانی خرید.

وی با بیان اینکه به قول برخی از مسئولان همه چیز آرومه گفت: فشار اقتصادی که امروز بر گُرده مردم وارد شده بسیار سنگین تر و خرد کننده تر از آن چیزی است که باید تصور کرد.

محرابی با تأکید بر اینکه همه مردم دارا نیستند و بیشتر مردم در بی پولی خود غوطه ور هستند،تصریح کرد: یکی از بازارهایی که همزمان با شب های عید در این شهر بسیار متلاطم بوده  و گرانی در آن بیداد می کند بازار میوه بوده و اگر فروشندگان بگویی که چرا این قیمت بالا رفته می گویند بازار میوه و تربار قیمت را بالا برده است.

در همین بین یکی از فروشندگان بازار میوه شهر یاسوج در گفتگو با خبرنگار ما به گرانی میوه در بازار شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: ما هم خودمان یک فروشنده هستیم و نیازمندیم.

اکبری، گرانی قیمت میوه در بازار را وابسته به عرضه آن در بازار میوه و تره بار دیگر شهرها دانست و گفت: قیمت میوه امروز در بازار به صورت یک مافیا در آمده و هرکسی که دلش بخواهد می تواند قیمت میوه را بالا و پایین بکند.

وقتی قیمت بالای میوه به همه جا سرایت می کند؟!

اما جای سئوال اینجاست که قیمت سرسام آور میوه حتی به میوه فروشان دوره گرد هم رسیده به گونه که بیشتر این میوه فروشان عرضه میوه های خود را با قیمت مغازه ها ارائه می دهند که بسیار تعجب برانگیز است.

برخی از این میوه فروشان دوره گرد یکی از این دلایل را دادن عوارض به شهرداری و برخی دیگر از مجموعه ها می دانند و برخی دیگر نیز هم قیمت بالای میوه در بازار میوه و تره بار برخی شهرستانها را از این دلایل می دانند.

اما از همه چیز هم بگذریم، وضعیت سرم سام آور قیمت میوه و از طرفی دیگر کیفیت نامطلوب برخی میوه های عرضه شده در بازار  باعث شده که میوه های عرضه شده به مردم از کیفیت خوب و بالقوه برخودار نباشد و باعث کلافکی مردم جامعه شوند.

جوای سئوال اینجاست ، چرا برخی از مسئولان که خود را مسئول کنترل کیفیت و بازار میوه در شهر ها می دانند امروز در خواب انتخاباتی هم قطاران خود خوابیده اند و جویای وضعیت بیمار و خیم بازار میوه و تره بار نیستند.

شاید کمتر از دو ماه دیگر به ایام تابستان و بازار داغ میوه های تابستانی مانده باشد، اما وضعیت بغرنج بازار میوه در شهر یاسوج ، وضعیتی قرمز را نشان می دهد که نمی تواند خبرهای خوب و خوشی را به مردم نشان دهد.

منبع بویر خبر
ارسال نظرات