رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس با محوریت بازدید از مناطق عملیاتی و مقتل شهدا به عنوان میراثی گران‌بها به یکی از فرهنگ‌های نوروز تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۸۴۵۱۴۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده پایگاه بسیج شهدای گمنام شرکت گاز زنجان، از اعزام 40 نفر از کارکنان و خانواده ایشان به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و گفت: در این اعزام که از 2 تا 7 فروردین ماه امسال به مدت 6 روز انجام شد؛ زائران با شعار من انقلابی ام، از مناطق عملیاتی هویزه، فکه، دهلاویه، بستان، یادمان شلمچه، طلائیه، جزیره مجنون و اروند کنار؛ بازدید و با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی؛ حضرت امام خمینی(ره) و شهدای 8 سال دفاع مقدس؛ تجدید پیمان کردند.

جلال صادقی فرد افزود: رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس با محوریت بازدید از مناطق عملیاتی و مقتل شهدا به عنوان میراثی گران‌بها به یکی از فرهنگ‌های نوروز تبدیل شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: هدف اصلی ما از برگزاری اردوهای راهیان نور تجدید میثاق با آرمانهای شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان و خانواده کارکنان با اهداف انقلاب، افتخارات دوران دفاع مقدس و شهدا است تا در مسیر زندگی از ایشان الگو بگیرند.

صادقی فرد با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های غنی فرهنگی همچون برنامه راهیان نور و نشر و توسعه آن، استمرار انقلاب اسلامی را نیازمند منتقل کردن پیغام شهدا که همانا "تبعیت محض از ولایت" است؛ عنوان کرد و ابراز داشت: امروزه بازدید کنندگان از مناطق جنگی، با حس تعلق خاطر به افرادی که فداکاری بی نظیری داشته اند، احساس مسئولیت بیشتری پیدا کرده و ضمن آشنایی با فرهنگ مقاومت، هر چه بیشتر و بهتر در مسیر کمال معنوی گام برداشته و نقش خود را در جامعه ایفا می کنند.

فرمانده پایگاه بسیج شهدای گمنام شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه کارکنان و خانواده ایشان در مدت اقامت در استان خوزستان علاوه بر مناطق عملیاتی از شهر های خرمشهر، آبادان و سوسنگرد نیز بازدید، یادمان های شهدا را زیارت کرده و در طول سفر از برنامه های متنوع فرهنگی بهره مند شدند، افزود: برگزاری مراسم زیارت عاشورا و مداحی، توزیع محصولات فرهنگی، حضور راویان فتح، برگزاری نماز جماعت، برگزاری مسابقات فرهنگی - ورزشی و گرفتن عکس خانوادگی از جمله برنامه های انجام گرفته در این اعزام بود.

صادقی فرد در پایان از مدیر عامل تلاشگر شرکت گاز استان زنجان، فرماندهی و اعضای محترم شورای حوزه بسیج شرکت ملی گاز ایران که شرایط لازم برای حضور کارکنان در مناطق عملیاتی جنوب کشور را فراهم کردند، قدردانی کرد.

گفتنی است، برگزاری اردوهای راهیان نور با عنایت الهی و فرمان فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای(مدظله العالی) از سال 78 آغاز و تا امروز نیز راه خود را ادامه می دهد تا از این طریق جوانان و اذهان جستجوگر؛ بیش از پیش با رشادتها و دلیریها های جوانان این مرز و بوم که جان خود را تقدیم انقلاب و دین مبین اسلام کردند؛ آشنا شوند.

ارسال نظرات