سرکشی و رسیدگی به نیازمندان و فقراء زندگی انسان را بیمه می‌کند و اگر برکتی در زندگی انسان به وجود می‌آید به سبب دعای آنان است.
کد خبر: ۸۸۴۴۹۵۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام‌جمعه شهر سجاس در گردهمایی معاونان مشارکت‌های مردمی و کارشناسان زکات کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه خدمت به مردم نوعی عبادت است و در این مسیر باید باهدف و نقشه راه حرکت شود ، گفت : اگر نیت الهی و اعتقادی باشد ضعف‌ها و مشکلات انسان را حرکت در این راه متوقف نمی‌کند .

حجت‌الاسلام احمد اصلانی با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به « اقتصاد مقاومتی : تولید – اشتغال» افزود: اگر بر محور منویات مقام معظم رهبری حرکت شود در ابعاد اقتصادی و فرهنگی سال پر خیروبرکتی برای محرومان رقم خواهد خورد.

وی با تأکید بر اینکه حرکت‌ها برای پویایی اقتصاد کشور در این سال باید از درون شکل‌گرفته و در این بعد با توکل بر خدا فعالیت شود، اظهار داشت: خودکفایی کشور با این نگاه در مسائل اقتصادی محقق خواهد شد.

امام‌جمعه سجاس با اشاره به اینکه مددجویان زیرپوشش کمیته امداد بهترین بندگان خداوند هستند تصریح کرد: کار کمیته امداد همان کار انبیاء و اولیاست و بهترین و زیباترین کارها در این نهاد بر اساس اندیشه الهی و اسلامی انجام می‌شود .

حجت‌الاسلام اصلانی با تأکید بر شکر گذاری و قدرشناسی موقعیت شغلی به‌دست‌آمده برای کارکنان این نهاد ، گفت : خدمت به ضعیف‌ترین اقشار جامعه بهترین و بالاترین افتخار است که نصیب کارکنان کمیته امداد شده است .

این مقام مسئول بابیان اینکه خدمت در کمیته امداد خدمت به تقویت پایه‌های اسلام است ،گفت : دستگیری از نیازمندان یک هدف الهی و زمینه‌سازی برای تأمین معاش خانواده‌های محروم در جامعه اسلامی بر محور دین و جزو تأکیدات آن است .

وی افزود : سرکشی و رسیدگی به نیازمندان و فقراء زندگی انسان را بیمه می‌کند و اگر برکتی در زندگی انسان به وجود می‌آید به سبب دعای آنان است.

امام‌جمعه سجاس یکی از مهم‌ترین بسترهای لازم برای افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های کمیته امداد را زمینه‌سازی برای دیدار افراد از خانواده‌های نیازمند عنوان کرد و گفت : حضور در خانواده‌های نیازمند و مشاهده مشکلات آن‌ها بهترین درس اخلاق است که علاوه برافزایش مشارکت خیران موجب نزدیکی به خدا نیز می‌شود.

وی تصریح کرد : مردم تاز مانی که مشکلات و نیازهای محرومان را نبینند عمق کار و اثربخشی فعالیت‌های کمیته امداد را درک نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام اصلانی با دعوت از خیران برای مشارکت بیشتر در برنامه‌های کمیته امداد و بیان اینکه بهترین مکتب در دین اسلام سیر الی الله است ، ادامه داد: کمک به نیازمندان کار بابرکت و نیت و انگیزه آن الهی و مقدس و موجب رضایت خداوند است .

امام‌جمعه سجاس با اشاره به اینکه طرح‌های کمیته امداد در حوزه توسعه انفاق و احسان و نیکوکاری به‌ویژه زکات برگرفته از آموزه‌های دینی است ، ادامه داد: اکمال دین در پرداخت زکات و واجبات شرعی است که امروز این بستر به‌درستی در کمیته امداد فراهم‌شده است.

وی با تأکید بر انسجام و وحدت در فعالیت‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی در جامعه و کمک به فقرا تصریح کرد: ارزش کمک به نیازمندان و دستگیری از آن‌ها ازنماز های مستحبی بالاتر است.

ارسال نظرات