شهردار زنجان:

در سال اقتصاد مقاومتی تکریم ارباب رجوع باید ادامه داشته باشد

در سال اقتصاد مقاومتی تکریم ارباب رجوع و انجام خدمات مناسب به مردم باید ادامه داشته باشد. شهرداری زنجان در سال گذشته شاهد ارتقای کیفی در این بخش بودیم.
کد خبر: ۸۸۴۴۹۴۴
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان در جلسه شورای اداری شهرداری زنجان با اشاره به نامگذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، زنجان گفت: در سال جاری با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب جهت گیری فعالیت شهرداری زنجان با محوریت اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

حبیب یگانه اظهار داشت: محوریت برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری اشتغال و تولید است و شهرداری زنجان برنامه‌های خود را در این بخش با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد.

وی از اقدامات مناسب در سال گذشته گفت و افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در راستای تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل در شهرداری زنجان صورت گرفت که لازم بود اما کافی نیست. همکاران در حوزه‌های خود با مرور راهبردهای بخش اقتصاد مقاومتی هرآنچه که در حوزه‌های کاری خود نیاز است انجام دهند.

شهردار زنجان به برگزاری جلسات مختلف در این راستا اشاره کرد و اظهار داشت: جلسات زیادی در گذشته برای تحقق برخی بندهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برگزارش شده که راهبردهایی نیز برای آن تعریف شد اما نتایج ملموس آن مشخص نشده است. انتظار داشتیم بسیاری از خدمات عمرانی دارای استاندارد کامل باشد که به صورت مناسب محقق نشده است.

وی خواستار اهتمام جدی مدیران عمرانی و شهرداران مناطق به کیفیت مصالح استفاده شده در پروژه‌های عمرانی شد و تاکید کرد: برای به کارگیری مصالح در اجرای پروژه‌های مختلف سطح شهر و همچنین مبلمان شهری، تجهیزات شهری و... استانداردهای لازم اخذ شود. در این راستا برخی اقدامات مناسب صورت گرفته است. طبق اعلام معاونت خدمات شهری 11 ایستگاه CNG در شهر زنجان استاندارد‌سازی شده‌اند. این موضوع باید به همه بخش‌ها تسری یابد.

یگانه با بیان اینکه بعضا ملاحضه می‌شود گلایه‌هایی در خصوص کیفیت اجرای اقدامات اجرایی در سطح شهر وجود دارد، افزود: این انتقادات نشان از وجود برخی ضعفها در بدنه اجرایی است که باید اصلاح شود. انتظار از مدیران مربوطه بر کیفی‌سازی امور و اجرای استاندارد پروژه‌ها است.

شهردار زنجان ضمن انتقاد از برخی مدیران شهرداری در راستای تکریم ارباب رجوع، خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تکریم ارباب رجوع و انجام خدمات مناسب به مردم باید ادامه داشته باشد. شهرداری زنجان در سال گذشته شاهد ارتقای کیفی در این بخش بودیم و از شهرداری تقدیر نیز صورت گرفت. با این حال ادامه روند فعلی و جلب رضایت شهروندان مورد توجه جدی باشد.

وی خواستار پاسخ در موعد مقرر برای استعلام مربوط به واحدهای تولیدی شد و تاکید کرد: ایجاد دفاتری در شهرداری‌های مناطق برای تسهیل امور سرمایه گذاران و ارباب در سال جاری توسط شورای اسلامی شهر زنجان مطابق تبصره‌های تکلیفی گذشته خواسته شده که باید انجام شود. در این راستا نباید هیچ پرونده‌ای معطل شود و امور اداری سرمایه‌گذاران در کمترین زمان انجام شود.

یگانه خواستار تسریع فعالیتهای مربوط به حوزه سرمایه گذاری شد و تاکید کرد: امیدواریم طی روزهای آتی قرارداد پروژه بازیافت زباله را نهایی کنیم. قراردادهای دیگر در حوزه سرمایه گذاری نیز در دستور کار ویژه قرار گیرد و امور آن تسریع شود. کار مشترک سرمایه گذاری در شهرداری زنجان باید در اسرع وقت و خارج از نوبت انجام شود. همچنین پکیج‌های سرمایه گذاری در سال 96 باید به روزرسانی شوند.

شهردار زنجان از پرداختی مطالبات پایان سال گفت و تاکید کرد: پایان سال در حوزه مالی و درآمدی زحمات زیادی کشیده شد. بخش عمده بدهی معوق شهرداری در بخشهای مختلف پرداخت و مطالبات ستادی و سازمانها و مناطق با زحمات همکاران پرداخت شد که جای تقدیر دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار