بايد تاسف خورد که این گونه حرکات و توهین‌ها از سوی برخي مسئولان و وزرای دولت تدبیر و امید با مردم و اصحاب رسانه در حال عادی شدن است!
کد خبر: ۸۸۴۴۸۹۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
شايد خيلي ها هنوز رفتار ناشایستی را كه آخوندی برابر یک شهروند خانم در روزهای پایانی سال گذشته در فرودگاه مهرآباد را بخاطر داشته باشند؛ رفتاری که طیف عظیمی از انتقادات را برای وزیر دوستدار حقوق شهروندی به دنبال داشت!
اين در حالي ست كه هنوز مدتی از اظهار نظر حجت الاسلام حسن روحانی درباره اعطای پاداش به منتقدان نمی‌گذرد در بازدید عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی از فرودگاه مهرآباد و برخورد وی با برخی از مردم از گرانی خدمات فرودگاه گلایه دارند، پاسخ‌های عجیبی می دهد!
آخوندی به خانمی که از گرانی نرخ پارکینگ گلایه دارد و می‌گوید راهش دور است، می‌گوید:"با تاکسی رفت و آمد کن و ما موظف نیستیم برای شما پارکینگ تهیه کنیم."
جالب اینجاست که وزیر با بی‎اعتنایی به این شهروند درحالی که از وی دور می‌شود، می‌گوید: "باید بیشتر ازت پول بگیرن."
از سوی دیگر وی درباره انتقاد یکی دیگر از مسافران که از گرانی نرخ تغذیه فرودگاه مهرآباد شکایت دارد به یکی از خدمه با لحنی جالب توجه می گوید: "این مشتریه می گه که شما هفت برابر قیمت می فروشید." و وقتی این پاسخ را می شنوند که گرانی بیشتر از نرخ عمومی در سطح شهر تهران است، اما هفت برابر نیست، با حالتی تمسخرآمیز نسبت به انتقاد کننده اینگونه جواب می دهد که:" خب پس هفت برابر نیست!"
اینکه چقدر فرد منتقد حق دارد یا خیر، مسئله این نیست بلکه موضوع این است که وزیر چقدر انتقادپذیر است و با چه ادبیاتی با مردمی که ولی نعمتان دولت هستند، برخورد می‌کند...
 در جدیدترین برخورد نیز وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه‌ گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت، در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر این‌که آیا ایرباس سوم وارد شده به ایران هم مرجوعی بوده و از کشور کلمبیا است، گفته بود: "مرجوعی یعنی چی، این حرف‌های عجیبی است. خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد."
البته در ادامه وزیر میکروفون خبرنگار را با پرخاش گرفته و می‌گوید: " شما حرفه‌ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمی‌آورید، بروید بابا."
بايد تاسف خورد که این گونه حرکات و توهین‌ها از سوی برخي مسئولان و وزرای دولت تدبیر و امید! در حال عادی شدن است اما بسیاری از رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی به این حرکت واکنش نشان داده و هنوز هم پاسخ در خوري دريافت نشده است...
روزنامه وطن امروز در تیتر یک خود با عنوان «لات بازی در پاستور» نوشت: وزیر راه در حیاط ریاست جمهوری به جای پاسخ به سوال خانم خبرنگار میکروفن را از دست او کشید و پرتاب کرد.
روزنامه افکار نیز در گزارشی با عنوان «گردنکش‌ترین وزیر اعتدالی » نوشت: رای اعتماد سلسله وار نمایندگان مجلس به وزیر پرحاشیه و سرکش دولت به نظر ناظران سیاسی به عنوان اصلی‌ترین دلائل ترکتازی‌های آخوندی برشمرده می‌شود. وقتی یک وزیر احساس مصونیت از تنبیه نمایندگان ملت را در خود احساس می‌کند، قطعا سرنوشتی غیراز آخوندی نخواهد داشت.
روزنامه جوان نیز در گزارشی با عنوان «درگیری پرخاشگرانه دولتمردان با سوال!» نوشت: قطعاً روحانی همانطور که آخوندی میکروفون را از دست خبرنگار دختر قاپید، سعی می‌کند برای روزهای باقیمانده تا انتخابات، میکروفون‌ها را از جلوی وزیران بداخلاق خود بقاپد و آخوندی را با عتاب بیشتری از عتابی که وزیر با خبرنگار داشت، خطاب خواهد کرد که فعلاً ساکت باش! روحانی که با عناوین «راستگویان»، «امید» و «تدبیر» وارد انتخابات شد و دولت خود را روی پایه این شعارها قرار داد، حالا امیدی به تدبیر برخی وزرایش در راه باقی مانده تا انتخابات نداشته باشد و نتواند درباره چرایی این همه عصبانیت همکارانش، راستش را به مردم بگوید.
جالب اينكه بر خلاف رسانه‌های اصول‌گرا، رسانه‌های اصلاح‌طلب که همیشه دم از آزادی اندیشه می‌زنند در قبال این حرکت سکوت اختیار کردند!
 از سوی دیگر محمد دهقان عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در واکنش به  برخورد نامناسب عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با یک خبرنگار، گفت: وزیر راه و شهرسازی وقتی با سوال خبرنگار موضوع خرید هواپیما که از سوی دولت محرمانه و حساس جلوه داده شده، مواجه می‌شود خود را در یک دوراهی دید لذا ممکن است از نظر وزیر محترم هزینه برخورد تند با خبرنگار به مراتب از هزینه شفافیت قرارداد مربوط به هواپیما کمتر باشد.
 وی با تاکید بر نامناسب بودن برخورد وزیر راه با خبرنگاران افزود: طبیعتا زمانی که وزیری علی‌رغم نص قانون اساسی به سختی حاضر است اموال خود را و شرکت‌های تحت مالکیت خود و خانواده و اطرافیانش را به قوه قضائیه اعلام کند انتظار مردمی بودن از اینگونه افراد مطابق واقع نیست.
گفتني است، توهین آخوندی همچنین در شبکه‌های اجتماعی بازتاب بیشتری داشت به طوری که حتی برخی کاربران حامی دولت نیز از این حرکت سرخورده شده و حرفی در مقام دفاع نداشتند.
البته عملکرد وزیر راه و شهرسازی بسیار مورد گلایه مردم بوده است و به‌ویژه در زمینه مسکن مهر و همچنین موضوع حادثه برخورد دو قطار آخوندی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و برای استیضاح راهی مجلس شد که جالب اینجاست بهارستانی‌ها به همین وزیری که منتقدان بسیاری دارد دوباره رای اعتماد دادند!
البته رئیس جمهور نیز در حالی اخیرا بیان داشت:"از دولت انتقاد کنید که انتقاد از این دولت پاداش هم دارد!" که در گذشته منتقدان را با الفاظی مانند بی شناسنامه، عصر حجری، بی‌سواد، عقب افتاده، بی‎کار، متوهم، هوچی‌گر، بزدل و حسود و ... خطاب کرده و به جهنم حواله داده است.
با این اوصاف به نظر ‌می‌رسد که دولتمردان با اینکه در روزهای آخر سعی دارند نشان دهند که انتقادپذیر هستند اما وقایعی که تا به امروز در این زمینه اتفاق افتاده نشان می‌دهد که دولت کمتر تاب انتقاد و شکایت را دارد و بخصوص اینکه در برابر مشکلات مردم نیز بعضا با بی‌اعتنایی رفتار می‌کند...
محسن شباني
ارسال نظرات
پر بیننده ها