وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت :در دولت یازدهم نه تنها پیشرفتی در حوزه هسته ای نداشتیم بلکه نیروهایی را هم که با عزم ، اراده و همت شبانه روزی بسیج شده بودند و برای پیشرفت در این حوزه ها تلاش می کردند را اکنون دیگر مشاهده نمی کنیم.
کد خبر: ۸۸۴۴۸۱۱
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، 
سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم  در رابطه با فناوری هسته ای ایران اظهار داشت : قبل از دولت یازدهم در صنعت هسته ای کشور ما دارای رشد قابل ملاحظه ای بودیم و توانستیم به غنی سازی ۲۰۰ درصدی دست پیدا کنیم .
وی گفت : در آن زمان تمام اقدامات برای صیانت و حفاظت از دستاوردهای هسته ای مثل تاسیسات فردو در اعماق زمین تعبیه شد تا دشمن نتواند به این تاسیسات دسترسی پیدا کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم یادآورشد : در عین حالی که غربی ها این موضوع را باور نمی کردند؛ افراد متخصصی همانند شهید شهریاری ،شهید علی محمدی و دیگر عزیزان تلاش کردند تا این توفیقات در زمینه هسته ای برای کشورمان ایران به دست آید .
حسینی ادامه داد : صنعت هسته ای یک افتخار ملی محسوب می شود زیرا در همه شئون مختلف زندگی انسان نقش دارد و در همه زمینه ها دارای منافعی است و با توسعه ایران در این صنعت ما به عنوان یک کشور پیشرفته در هسته ای محسوب می شدیم .
این استاد دانشگاه در رابطه با پیشرفت های هسته ای در دولت یازدهم عنوان کرد : در دولت یازدهم نه تنها پیشرفتی در حوزه هسته ای نداشتیم بلکه نیروهایی را هم که با عزم ، اراده و همت شبانه روزی بسیج شده بودند و برای پیشرفت در این حوزه ها تلاش می کردند را اکنون دیگر مشاهده نمی کنیم.
وی توضیح داد :  اکنون در حوزه هسته ای به نوعی عقب نشینی هم کرده ایم زیرا علاوه بر کاهش غنی سازی ها ، قلب راکتور اراک را هم سیمان گرفته ایم و این ها همه نشانه های عقبگرد است .
حسینی خاطر نشان کرد : ما در برجام همه این امتیازات را به غربی ها دادیم تا در مقابل تحریم ها علیه ایران کاملا برداشته و با برطرف شدن مشکلات بانکی کشور شرکت های دیگر به راحتی بتوانند در ایران سرمایه گذاری کرده و تعاملاتی را داشته باشند اما متاسفانه علی رغم عمل ما به همه تعهداتمان باز غربی ها به تعهدات خود پایبند نبودند .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در پایان گفت : در برجام ما در صنعت هسته ای پذیرفتیم که متوقف شویم و رشد و پیشرفتی نداشته باشیم و در مقابل غربی ها هم پایبند به تعهدات خود نبودند و این زیانی برای کشور ما محسوب می شود که امیدواریم درس عبرتی شود تا در دولت آینده چنین وضعیتی را شاهد نباشیم .
 




کرمان 1400
ارسال نظرات