مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه شهید محلاتی:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی گفت :یکی از ویژگی‌های بارز امام جواد (ع) سخاوت و مشکل گشایی است.
کد خبر: ۸۸۴۴۷۹۴
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛ حجت الاسلام مجتبی زارعی دلخوش مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه شهید محلاتی با اشاره به زندگی پر فراز و نشیب امام جواد (ع) گفت : امام جواد(ع(در میان ائمه معصومین(ع) جوان‌ترین بودند، ایشان در دوران کودکی پدر بزرگوار خود را از دست داد و نخستین امامی بودند که در دروان خردسالی به امامت رسیدند که وقتی امام رضا(ع) در خراسان به شهادت رسید امام جواد(ع) بر بالای منبر رفت و خطبه‌ای خواند و فرمود من فرزند علی بن موسی الرضا(ع) هستم.

وی افزود: امام جواد (ع) با آن سن کم خود در این خطبه به مردم می‌فرماید که من به نسب عالم هستم و از باطن و ظاهر و آینده خبر دارم و این علمی است که خداوند دراختیار امامان قرار داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه شهید محلاتی یکی از ویژگی‌های بارز امام جواد (ع) را سخاوت و مشکل گشایی برشمرد و افزود: در زندگی همه ائمه معصومین (ع) یک بعد برجستگی بیشتری نسبت به ابعاد دیگر دارد که در خصوص امام جواد (ع) سخاوت و گشایش در کار‌ها بعد برجسته آن حضرت است.

حجت الاسلام و المسلمین زارعی در پایان با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) مبنی بر اینکه آن حضرت فرمودند چهار چیز انسان را بر انجام کار خوب کمک می‌کند افزود: امام جواد(ع) فرمود نعمت سلامتی، غنا و ثروت، آگاهی و علم و همچنین توفیق چهار موردی است که انسان رادرانجام کار خوب کمک می‌کند.

ارسال نظرات