خبرهای داغ:
ماموران انتظامی شهرستان لنجان حین گشت زنی کنترل تردد خودروهای عبوری در محور اصفهان شهرکرد به یک دستگاه سواری پژو405 و یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آنها را متوقف کردند. در بازرسی از این خودروها هزار و 184 دستگاه تلفن همرا خارجی فاقد هر گونه مجوز گمرگی کشف شد، کارشناسان مربوطه ارزش محموله کشف شده را ده میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۴۴۷۶۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از لنجان، رضا عرب عامری فرمانده نیروی انتظامی  شهرستان لنجان در مصاحبه با این خبرگزاری ، با اشاره به موقعیت ویژه این شهرستان به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص و مسیر مواصلاتی 6 استان کشور، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکیدات فراوانی داشته‌اند و بر همین اساس نیروی انتظامی تأکیدات معظم‌له را در مورد مبارزه با قاچاق کالا،‌ این سونامی مخرب اقتصادی در دستور کار قرار داده است و ما نیز موظفیم با قدرت هر چه تمام‌تر در راستای مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان لنجان حرکت کنیم.
وی افزود: بر همین اساس نیروی انتظامی شهرستان لنجان در راستای ایجاد هماهنگی برای اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی مستمر علیه فعالیت‌های قاچاق و باندهای سامان یافته و مصادیق آشکار قاچاق و همچنین بررسی و مشخص کردن مسیرهای اصلی ورود، حمل و نقل و شناسایی نقاط اصلی دپو، نگهداری و عرضه کالای قاچاق با برنامه‌ریزی صحیح و به‌کارگیری منابع و مخبران اقدامات موثری را در این خصوص داشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: مامورین بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان لنجان با توجه به شناخت و اشراف بر موقعیت جغرافیایی این شهرستان همواره به بررسی خودروهای ورودی به این شهرستان و نقاط اصلی دپو پرداخته تا بدین وسیله از ورود و دپو کالای قاچاق جلوگیری و با افراد سودجو برخورد قانونی کنند.
  ماموران انتظامی شهرستان لنجان حین گشت زنی کنترل تردد خودروهای عبوری در محور اصفهان شهرکرد به یک دستگاه سواری پژو405 و یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آنها را متوقف کردند.
عرب عامری ادامه داد: در بازرسی از این خودروها هزار و 184 دستگاه تلفن همرا خارجی فاقد هر گونه مجوز گمرگی کشف شد، کارشناسان مربوطه ارزش محموله کشف شده را ده میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.
وی عنوان کرد: رانندگان خودروها با استفاده از تاریکی شب اقدام به فرار کردند، اما هر دو راننده شناسایی شد اند و تلاش برای دستگیری آنا ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان لنجان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در ۱۲ تیرماه سال ۸۱ فرمان تاریخی در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خطاب به رئیس جمهور وقت صادر کردند که این فرمان بدین مضمون بود« گسترش پدیده قاچاق و تأثیر مخرب آن در امر تولید و تجارت قانونی و سرمایه‌گذاری و اشتغال، خطر جدی و بزرگی است که باید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد و بر همه دستگاه‌هایی که به نحوی می‌توانند در این امر دخیل باشند واجب است که سهم خود را در این مبارزه ایفا کنند» از این رو نیروی انتظامی شهرستان لنجان به این مهم توجهی جدی داشته و خواهد داشت.
لزوم نهادینه کردن قبح کالاهای قاچاق در جامعه
وی خاطرنشان کرد: بی‌شک این فرمان، کامل‌ترین فرمانی است که در حیطه مبارزه با این پدیده شوم و مخرب صادر شده است و ریزبینی و نکته‌سنجی‌های خاص در این فرمان کاملاً رسالت، اهداف و مأموریت ما را مسیر مبارزه با قاچاق کالا روشن می‌‌کند.
عرب عامری نقش مردم را در تحقق مبارزه با قاچاق کالا بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: نهادینه کردن قبح کالاهای قاچاق، آشنایی مردم با مضرات استفاده از این نوع کالا، نیازمند بهره گیری از فضای رسانه ای کشور است،چراکه اگز مضرات قاچاق برای مردم بازگو شود، به طور قطع مردم کالای خارجی و قاچاق استفاده نمی کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها