بمناسبت روز ملی "هنر انقلاب اسلامی" ؛

بسیج دوجندالله شهرستان اردکان پیامی صادر کرد

در این پیام آمده است: از نگاه انقلاب اسلامی مردم ایران، هنری ستوده و ارجمند است که از عنصر «تعهّد» و جوهر «پیام» و بُعد سازندگی و تربیت برخوردار باشد و شهید مرتضی آوینی نمونه‌ای کامل جامع برای هنرمندان متعهد و هنر ارزش مدار است تا...
کد خبر: ۸۸۴۴۷۳۶
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حوزه مقاومت بسیج دو جندالله شهرستان اردکان در طی صدور پیامی فرا رسیدن 20 فروردین ماه، روز ملی «هنر انقلاب اسلامی» را به جامعه هنری تبریک و تهنیت گفت.

متن کامل این پیام، بدین شرح می باشد:

هو الجمیل

در آستانه سالگرد شهادت سید اهل قلم «شهید والامقام مرتضی آوینی»، روز هنر انقلاب اسلامی هستیم، روزی که تجلی یگانگی هنر، این آسمانی ترین آفریده انسان با ارزش های والای اسلامی و انقلابی است.

اگر تنها یک رسالت برای هنر متصور باشیم آن شناخت حقیقت و دعوت به آن است و حقیقتی در جهان برتر از یگانه هستی آفرین نیست و از این رو دعوت به حق بالاترین رسالت هنر و هنرمند، هنر این هدیه آسمانی و ودیعه‌ای گرانقدر یگانه هستی آفرین در انسان بی شک در ذات خود نشانی از آن یگانه دارد و متمایل به مبدأ هستی است.

هنر بهترین و زیباترین راه دعوت به عدالت، آزادی و خداجویی است و هنرمندان با شناخت جایگاه والای خویش با پشتوانه معارف غنی اسلامی می‌توانند بهترین دعوت کنندگان باشند، انقلاب اسلامی مردم ایران به پشتوانه ارزش‌ها و آرمان‌های آخرین فرستاده یگانه هستی آفرین فراتر از مرزهای زمین و زمان با هدفی بزرگ شکل گرفت که همانا لبیک به ندای سید و سالار شهیدان (ع) در کربلایی که در هر زمان و مکان جاری است بود.

هنر در جامعه ما، پس از انقلاب اسلامی، تجلّی یافته از ایمان، اعتقاد و آگاهی ملّتی است که هنر را چونان سلاحی بُرنده در حفاظت از آرمان هایشان پذیرفته‌اند و درخت تناور و همیشه بهار هنر اسلامی ریشه در ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی دارد و از نگاه انقلاب اسلامی مردم ایران، هنری ستوده و ارجمند است که از عنصر «تعهّد» و جوهر «پیام» و بُعد سازندگی و تربیت برخوردار باشد و شهید مرتضی آوینی نمونه‌ای کامل جامع برای هنرمندان متعهد و هنر ارزش مدار است تا در سالگرد شهادت این شهید والامقام نگاهی دوباره به نقطه مطلوب هنر انقلاب اسلامی داشته باشیم و برای دست یابی به آن همدل شویم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار