آنچه که در آستانه هر انتخابات شاهد آن هستیم وعده‌هایی است که تاریخ مصرف‌شان تنها تا بعد از جذب آرای و تکیه بر جایگاه مسئولیت است.
کد خبر: ۸۸۴۴۶۸۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ یک‌سالی می‌شود که ستاد راهبردی اقتصادمقاومتی در کشور و به تبع در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده است تا بلکه مسئولین بتوانند در این ستاد باتوجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات گام بردارند. ستادی که قرار است با برش‌های بومی، گام به گام مشکلات واحدهای تولیدی و حوزه اقتصاد را کمرنگ و کمرنگ‌تر کند.

ستادی که می‌بایست برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را دریافت، بررسی و نسبت به تصویب آن‌ها اقدام و هماهنگی لازم برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را به منظور عملیاتی کردن برنامه مصوب را انجام دهد و با ایجاد ساز و کار مناسب و تعیین اولویت‌ها، موانع اجرایی یا قوانین و مقررات مغایر را شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش کند.

صنایع و واحدهای تولیدی کشور که چند سالی است حال و روز خوبی ندارند رفع مشکلاتشان را در تصمیمات دولتمردانی می‌بینند که در این ستاد می‌گیرند. و در این بین استان مرکزی چهارمین قطب صنعت استان مرکزی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند چراکه چرخ صنایع مادرتخصصی این استان نظیر هپکو، واگن‌پارس، آذرآب و... به کام صنعتگران و اقتصاد استان نمی‌چرخد.

مشکلاتی که به واسطه تحریم‌های ظالمانه بیگانگان و سوء مدیریت برخی از مسئولان در داخل ایجاد شده است. مشکلاتی که براساس گفته دولتمردان‌مان در دولت یازدهم انتظار می‌رفت با به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای نه یک شب بلکه دست کم بعد از یک‌سال رخت بربستشان با کلید برجام نمود پیدا کند.

رونق اقتصادی در دوران پسابرجام، با گذشتِ زمانِ بیشتری از برجام روی نشان نداد تا جایی که دست آخر صدای مسئولین نیز به گوش رسید، که آنچه را توقع داشتند نتوانستند از برجام کسب کنند.

ستاد راهبردی اقتصادمقاومتی استان مرکزی در طول سال 95 تعداد 43 جلسه برگزار کرد و مسئولین تمرکز خود را بر رفع مشکلات صنایع داشتند و برای رفع مشکلات واحدها و صنایع تولیدی تابع ستاد راهبردی اقتصادمقاومتی کشور، کارگروه رونق تولید را ذیل خود شکل داد تا با ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط گره‌گشای زنجیرهای بسته شده بر چرخ تولید باشد.

جلساتی که یکی پس از دیگری برگزار می‌شد. و گزارشاتی از روند اجرای اقدامات به استاندار ارائه می‌شد گزارشاتی که در نهایت حکایت از عدم همکاری بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی منتهی شد تا جایی که صدای استاندار را هم درآورد و این تهدید به قدری کارساز بود! که در جلسات بعدی گزارش‌های ارائه شده حکایت از تحقق کامل این تسهیلات داشت و آبی بر مشکلات تولیدات استان شد!

در 6 جلسه از تعداد 43 جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی مشکلات روستاها مورد بررسی قرار گرفت و این بار نوبت روستاها بود که گره از مشکلاتشان باز شود. روستاهایی که براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی از 26 درصد در سال 92 به 23 درصد کاهش یافته است؛ مهاجرتی که حکایت از عدم توجه مسئولان استان به رفع مشکلات روستاها در زمینه ارائه خدمات درمانی، تفریحی، اشتغالزایی و... دارد.

مشکلاتی که با گذشت نزدیک به چهار سال از عمر دولت در روزهای پایانی توجه مسئولان استان را به خود جلب کرده است و آستین برای رفع آن بالا زده‌اند. آستینی که در آستانه انتخابات بالا رفته است و گویا جریانات سیاسی کشور دورخیز بلندی برای تصاحب کرسی ریاست برداشته‌اند چراکه صدای مردمی را که در روستاهای دورافتاده و محروم زندگی می کنند دیگر به گوش مسئولین و دولتمردان رسیده و برای رفع مشکلات راهی سفر به نقاط مختلف شهری و روستایی شده‌اند و تمرکز را بر اشتغال خُرد و توسعه اشتغال در روستاها گذاشته‌اند.

الگویی که دولت‌های دیگر نیز آن را آزمودند و در دولت گذشته به قول جریان اصلاحات در انتخابات مجلس شورای اسلامی دست رد بر سینه این حرکت‌های پوپولیستی زده شد و دیگر پاسخ نمی‌دهد. اما انگار خودشان بدشان نمی‌آید این الگو را بیازمایند و این روزها سنگ صبور مردم روستاها شده‌اند و به آنان وعده‌های رنگین می‌دهند اما غافل از این هستند که مردم بصیر و صبور این مرز و بوم خود برای سرنوشت کشورشان تصمیم می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند انتخابات بستری باشد برای تاخت و تاز آنانی که بخواهند در رشد و پیشرفت این کشور مانع تراشی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات