کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی:
آموزش‌های پیش از ازدواج و انتقال مهارت‌های زندگی به جوانان، نیاز اجتناب‌ناپذیر جامعه امروزمی باشد و این مهم در کاهش آمار طلاق نقش موثری ایفا می‌کند.
کد خبر: ۸۸۴۴۶۶۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی گفت :به منظور کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از ازدواج ناآگاهانه گارگاه دو روزه آماده سازی ازدواج برگزار شد

سکینه بیگلری افزود: این دوره جهت ارتقا سطح علمی مدرسان پیش از ازدواج و بومی سازی آموزش پیش از ازدواج مطابق با فرهنگ ایران اسلامی در سالن کنفرانس بهزیستی استان زنجان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای تشکیل یک خانواده موفق اولین گام انتخاب صحیح و عاقلانه می باشد و این امر بعنوان مهم ترین تصمیم فرد در طول زندگی به حساب می‌آید اظهار داشت: آموزش‌های پیش از ازدواج و انتقال مهارت‌های زندگی به جوانان، نیاز اجتناب‌ناپذیر جامعه امروزمی باشد و این مهم در کاهش آمار طلاق نقش موثری ایفا می‌کند.

سکینه بیگلری موضوعات مطرح شده در دوره های انتخاب همسر کارآمد بصورت آگاهانه، ویژگی های شخصیتی مهم در انتخاب همسر، تمایز یافتگی، راهبردهای سازنده برای حل تعارض زناشویی، خانوادگی و انتخاب همخوان، استقلال از خانواده مبدا و ویژگی های شخصیتی مهم درانتخاب همسر عنوان نمود این کارشناس مسئول عشق، روابط موثر با همسر، عشق ورزی ،شادی افزایی ،تعهد و تقابل مثبت و همچنین حل تعارض وتعامل مثبت با خانواده ها را از دیگر موضوعات مطرح شده در این دوره معرفی نمود.

بیگلری خاطر نشان کرد: متاسفانه پیروی از برخی آداب و رسوم غلط اجتماعی، هنوز هم یکی از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری طلاق در خانواده‌ها محسوب می‌شود. به همین‌خاطر برگزاری کارگاه آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج نقش به‌سزایی در پویایی نظام خانواده دارد. مباحث مطرح شده دراین کارگاه آموزشی مطابق با آخرین پژوهش های عوامل موثر بر طلاق در شهر زنجان انجام پذیرفت.

ارسال نظرات