سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نیر:

اعتکاف انس با معبود و وارستگی حقیقی

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نیر گفت: اعتکاف انس با معبود و وارستگی حقیقی را به انسان می آموزد.
کد خبر: ۸۸۴۴۵۵۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، جلسه ستاد اعتکاف شهرستان نیر با حضور اعضاء ستاد و سرپرست اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.
 
 
حجت‌الاسلام پاک منش سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نیر در این جلسه گفت: اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر با رویکردی جدید و جدی به جذب جوانان می پردازد و ساماندهی و استفاده از این موقعیت خاص و مهم از اولی مواردی است که مبلغین دین مبین اسلام باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
 
 
وی تصریح کرد: در این مراسم استفاده از ظرفیت تبلیغی ائمه جماعات و روحانیون و مبلغات و برگزاری جلسات سخنرانی و حلقه های معرفتی و بصیرتی در دستور کار قرار گرفته است.
 
 
حجت‌الاسلام پاک منش با تأکید بر اینکه اعتکاف زمینه توبه و بازگشت است، بازگشت به قرآن و معنویت، بازگشت به دعا و استمداد از عالم غیب، بازگشت از خودمداری به خداگرایی، اعتکاف نقش برجسته‌ای در سازندگی، روح و روان و تربیت و اخلاق انسان دارد.
 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نیر افزود: نباید در مسئله اعتکاف هدف اصلی را که تربیت و تهذیب نفس است فراموش کرد، لذا باید در این زمینه هدایت صحیح و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.
 
حجت‌الاسلام پاک منش در پایان مهم‌ترین اثرگذاری مسئله اعتکاف را سازندگی، تربیت و اخلاق انسان دانست و تصریح کرد: باید بعد از پایان اعتکاف شاهد تغییر و تحول در تربیت و اخلاق معتکفین خصوصا جوانان باشیم.
 
 
در پایان بر اساس تصمیم اعضای ستاد برگزاری مراسم اعتکاف، مقرر شد مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع شهرهای نیر و کورائیم برگزار شود و امسال از معتکفین هزینه غذا در یافت نمی شود و ستاد از طریق خیرین هزینه ها را تامین می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار