نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:
تولید راز شکوفایی اقتصاد است و اگر مسئولان خواهان اشتغال هستند، راهی به غیر از حمایت از این بخش ندارند.
کد خبر: ۸۸۴۴۵۳۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شهرستان زنجان گفت: حمایت از تولیدهای صادرات محور برای افزایش کیفیت کالاهای ایرانی و حضور در بازارهای جهانی در دستور کار دولتمردان قرار گیرد.

فریدون احمدی افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب بار دیگر موضوع اقتصاد مقاومتی را برای سال جاری مطرح کردند، یعنی همچنان اقتصاد دغدغه اصلی کشور است.

وی یادآورشد: حمایت از تمامی تولیدات امکان پذیر نیست، چرا که منابع مالی محدود است و باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

احمدی اظهار کرد: منابع مالی در ابتدا باید در مسیر حمایت از آن دسته از تولیدکنندگانی قرار گیرد که صادرات محور هستند و محصول آنان ارزش افزوده بالایی دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از این گروه، منابع مالی در صورتی که مازاد بود می تواند در اختیار آن دسته از تولیدکنندگانی قرار گیرد که تولیدات صادرات محور دارند و تولید آن مستلزم تامین سرمایه در گردش است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که پس از این 2 گروه، منابع مالی مازادی در اختیار بود، می تواند در مسیر حمایت از آن دسته تولیدکنندگانی قرار گیرد که صادراتی شدن محصول آن نیازمند راه اندازی خط تولید و گسترش است.

احمدی ادامه داد: در صورتی که پس از این گروه ها، منابع مازادی بود، می توان برای آن دسته از تولیدکنندگانی استفاده کرد که کالایی را تولید می کنند که در صورت تداوم تولید آن نیاز کشور به واردات کاهش پیدا می کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته منابع کلانی برای حمایت از تولید پیش بینی شده بود، اما به علت نبود اولویت بندی و برنامه آمایش سرزمین این منابع به تمام تولیدکنندگانی پرداخت شد که متقاضی بودند.

وی اضافه کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمود، باید تولید را به سمتی سوق داد که کشور شاهد جهش صادراتی باشد تا به دنبال آن ثروت و ارزش افزوده تولید شود.

احمدی تصریح کرد: هر کالایی را نمی توان صادر کرد، اما هر کالایی را می توان به مردم فروخت، از همین رو اگر تولیدات صادرات محور شوند، کیفیت آنها افزایش می یابد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید راز شکوفایی اقتصاد است و اگر مسئولان خواهان اشتغال هستند، راهی به غیر از حمایت از این بخش ندارند.

وی ابراز کرد: نمایندگان مجلس در کنار مسئولان دولتی در سطح ملی، استانی و شهرستانی هستند و در هر زمانی که نیاز به همراهی باشد، حاضر خواهند شد.

احمدی بر لزوم تغییر رویه مدیران و مسئولان در مواجه ها با ذینفعان مختلف تاکید کرد و افزود: مدیری موفق است که تمام ذینفعان را بتواند راضی نگه دارد و در این میان مدیری بهترین عملکرد را دارد که بدون توصیه مسئولان بالا دستی رضایت ارباب رجوع را جلب کنند.

ارسال نظرات