زهره مرادی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ساری گفت: اقتصاد دانش بنیان،محدود به تولید محصولات مبتنی بر دانش تلقی نخواهد شد بلکه دانش باید در طول فعالیت های اقتصادی و در مراحل تولید به کار گرفته شود.
کد خبر: ۸۸۴۴۵۲۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی مازندران؛ زهره مرادی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ساری گفت: اقتصاد دانش بنیان،محدود به تولید محصولات مبتنی بر دانش تلقی نخواهد شد بلکه دانش باید در طول فعالیت های اقتصادی و در مراحل تولید به کار گرفته شود.
 
 وی افزود:رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را "اقتصادی که در شرایط فشار،در شرایط تحریم،در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید میتواند تعیین کننده رشد و شکوفایی یک کشور شد" تعریف کرده اند. 
 
مرادی با بیان اینکه مهمترین نقش دانشجویان در تحقق این گفتمان ،نهادینه کردن اقتصاد دانش بنیان در عموم بخش های اقتصادی استف اظهار کرد:  اقتصاد دانش بنیان،اقتصادی است که در آن نه تنها "دانش"نقش کلیدی داشته و باعث بهبود کیفیت و کاهش هزینه های تولید میشود، بلکه عامل جهت دهنده و تعیین کننده فعالیت های اقتصادی است.
 
 
این دانشجوی رشته رادیولوژی با بیان اینکه الگوی اقتصاد دانش بنیان در کشور ما باید مقاومتی،تحریم شکن،درون زا،بدون نفت و رساننده کشور به تراز مثبت علمی باشد، تاکید کرد:  وظیفه دانشجویان شناسایی موانع تولید ملی، چگونگی مدیریت مصرف، تشخیص و معرفی نقاط ضعف سیستم اقتصادی کشور و همچنین مطالبه جدّی و عدالت محور برای ایجاد شفافیت در سیستم گردش مالی، برخورد جدی با مفاسد اقتصادی، کاهش وابستگی اقتصادی کشور به کالای استراتژیک نفت و قطع وابستگی به دلار است. 
 
مرادی در پایان به تاثیرگذاری نقش فرهنگ سازی دانشجویان اشاره کرد و گفت: قطعاً می توان با پررنگ کردن قبح خرید کالای خارجی و تبدیل آن به عنوان یک ضد ارزش،باور های غلط مبتنی بر ارزش بودن کالای لوکس خارجی را که به بدنه ی فرهنگ و تمدن جامعه ما تحمیل شده است؛ در هم شکست.
ارسال نظرات