بازخوانی / پیام نوروزی داوود گودرزی در راستای شعار سال96
امسال برای هشتمین سال پیاپی است که مقام معظم رهبری عنوان "اقتصاد" و در سالهای اخیر "اقتصاد مقاومتی" را برای جهتگیری اصلی کشور انتخاب نمودند .
کد خبر: ۸۸۴۴۴۸۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در پیامی با تبریک سال جدید،  7 نکته در راستای تبیین شعار سال 96 با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" متذکر شد.

متن کامل پیام نوروزی داوود گودرزی به شرح زیر است:
 
باسمه تعالی
ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی سرشار از موفقیت و پیروزی برای ملت ایران و همه جوانان انقلابی نکاتی را پیرامون شعار سال ارائه می نماییم.
امسال برای هشتمین سال پیاپی است که مقام معظم رهبری عنوان "اقتصاد" و در سالهای اخیر "اقتصاد مقاومتی" را برای جهتگیری اصلی کشور انتخاب نمودند . این سطح تمرکز بر اقتصاد و معیشت مردم چند پیام دارد:

۱- نشان می دهد که از زاویه نگاه معظم له معیشت مردم و اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دولتمردان ، مسئولین قوای سه گانه، نخبگان و عموم مردم باید در جهت گیری ها و الویت های کاری خود این مسئله را مدنظر داشته باشند خصوصا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر باید بدانند که شاخص اصلی برای موفقیت در انتخابات ارائه برنامه عملیاتی و به دور از شعار و کلی گویی در زمینه تولید و اشتغال است.

۲- در ابتدای سال ۹۵ مقام معظم رهبری ۱۰ فعالیت را برای اقدام و عمل در زمینه ی اقتصاد مقاومتی ارائه فرمودند که از کلی گویی و شعارهای تبلیغاتی و مردم فریب جلوگیری کنند. لذا مرور این فعالیت ها و میزان اقدامات انجام شده در سطوح کشوری، استانی و شهرستانی یک شاخص خوب برای سنجش عملکرد مسئولین است خصوصا کسانی که قصد نامزدی برای انتخابات دارندو در سال های اخیر مسئولیت داشته و مسئول اصلی این اقدامات بوده‌اند امسال معظم له از همه ی آن اقدامات ۲ اقدام ویژه را برجسته کردند؛ تولید داخلی و اشتغال؛ به این معنی که پایان سال روی زمین و در عالم واقع باید گزارش داده شود که چه میزان اشتغال واقعی ایجاد شده و در تولید داخلی چه مقدار رونق داشته ایم.

۳- در جمع های دانشجویی به دفعات شبهاتی راجع به چرایی مصرف تولید داخلی مطرح می شود که نشان می دهد در فرهنگ سازی مصرف تولیدات داخل هنوز ابتدای راه هستیم و باید نخبگان، دانشگاهیان و اصحاب رسانه احساس مسئولیت بیشتری داشته و زمینه سازی لازم را برای رونق تولید داخلی فراهم نمایند. در این خصوص به شرط حیات نکاتی را به صورت تفصیلی ارائه خواهم کرد.

۴- مردم هم گله دارند و هم خوب می فهمند
ارائه گزارش ها و آمارهای غیر واقعی دردی از مشکلات مردم را حل نخواهد کرد. رشد ۸ درصدی اقتصاد !!!!! نکته ای نیست که در زندگی مردم ملموس نباشد. معیشت برخی از ملت ایران در تنگنا قرار دارد چرخ بسیاری از کارخانه ها از چرخش ایستاده و کارگران زیادی هستند که ۸ ماه، ۱۲ ماه بلکه ۱۸ ماه هم حقوق نگرفته اند.
رکود در بسیاری از صنایع و اصناف ملموس است و سال ۹۵ که قرار بود سال رونق اقتصادی باشد تفاوتی با سال های قبل خود نداشت. وقت آن رسیده است که مسئولین فعلی و نامزد های انتخابات ۹۶ صداقت را سرلوحه خود قرار داده و به شعور ملت هوشمند ایران توهین نکنند.

۵- مبارزه هوشمندانه، فراگیر و سیستمی با مفاسد اقتصادی مخصوصا مبارزه با قاچاق کالا یک راهکار راهبردی و موثر برای تحقق شعار امسال است. هم تولید داخلی و هم اشتغال تحت تاثیر و ضربه خورده پدیده قاچاق هستند اگر این مبارزه جدی گرفته شود و مسئولین و مردم وظایف خود را در ریشه کنی قاچاق و مفاسد اقتصادی انجام دهند حتما بخش عظیمی از مشکل تولید و اشتغال جوانان ایرانی حل خواهد شد.

۶- در طول سالیان اخیر کارشناسان اقتصادی راهکار‌هایی برای اشتغال‌زایی حد اکثری با توجه به ظرفیت‌های عظیم بالقوه داخلی ارائه کردند از جمله آنها پرداختن به صنایع پتروشیمی و ایجاد بنگاه های کوچک و زود بازده در شهرهای مختلف کشور است لذا مطالبه جدی از مسئولین دولتی است که فارق از هیاهوی تبلیغاتی و در ماه های پایانی دولت یازدهم وظیفه ی ذاتی خود را در قبال تحقق شعار سال و اشتغال آفرینی با پیاده کردن راهکار‌های فوق انجام دهند.

7- در دو ماه باقیمانده تا انتخابات برخی تلاش خواهند کرد دو گانه ها و دوقطبی های کاذبی را در جامعه ایجاد کنند وحتی با لحن تند و تمسخر اعتقادات بخشی از مردم فضای کشور را ملتهب و احساساتی نمایند لذا بر همه دلسوزان کشور و انقلابیون جوان فرض است که وارد این بازیها نشوند و پازل دیگران را کامل نکنند. شاید برخی اغماض ها و چشم پوشیها نیاز باشد. تمرکز بر معیشت مردم و تحقق شعار سال را تحت هر شرایطی نباید از اولویت خارج کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات