عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد

افزایش ۵۰ درصدی شیوع افسردگی در جهان

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه شیوع اختلالات اعصاب و روان ببه ویژه افسردگی در سطح دنیا ۵۰ درصد بیشتر شده است، گفت: نیمی از بیماران مبتلا به افسردگی درمان نمی‌شوند.
کد خبر: ۸۸۴۴۴۷۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید کاظم ملکوتی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی بهداشت در زمینه افسردگی برگزار شد، اظهارداشت: از 20 سال گذشته تاکنون شیوع اختلالات اعصاب و روان در سطح دنیا 50 درصد افزایش یافته و از سال 2005 تاکنون نیز با افزایش 20 درصدی این آمار، کشورها مواجه هستند.

وی افزود: 10 درصد افرادی که زندگی با ناتوانی داشته مشکل آنها ناشی از افسردگی بوده و این مسئله یکی از بیشترین دلایل از کار افتادگی نیز به شمار می‌رود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه 50 درصد از افراد مبتلا به افسردگی درمان نمی‌شوند گفت: 60 درصد از افرادی که از اختلال اعصاب و روان رنج می‌برند یا به دنبال درمان خود نبوده و یا خدمات لازم را دریافت نمی‌کنند.

این روانپزشک ادامه داد: هزینه افسردگی در سطح دنیا سالانه یک تریلیون دلار بوده لذا پیشگیری از این مسئله در همه کشورها حائز اهمیت است.

ملکوتی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم درمان افسردگی احساس خجالت و یا انگ اجتماعی بوده لذا شعار بهداشت جهانی نیز «با من سخن بگو» است تا از این طریق درمان افسردگی به موقع انجام گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار