مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:
طرح تکاپو با ایجاد 6 هزار شغل جدید حدود 17 درصد از کل بیکاران استان را تحت پوشش قرار خواهد داد.
کد خبر: ۸۸۴۴۴۶۴
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در نخستین جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان، با بیان اینکه اجرای طرح توسعه رسته های پراشتغال منطقه ای با عنوان ''طرح تکاپو'' از مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور می باشد، اظهار داشت : این طرح با هدف ایجاد اشتغال پایدار و فراگیر مبتنی بر توانمندی های منطقه ای از سال94 بصورت پایلوت در 6 استان کشور آغاز شد.

محمدرضا یوسفی افزود: طرح تکاپو در استان زنجان نیز در رسته فناوری اطلاعات و در زمینه تولید کفش اجرا خواهد شد که در این دو گروه کارگزارانی تعیین و معرفی شده اند.

وی با تشریح فرایند مطالعه و مداخله توسعه ای در استان به بیان ویژگی ها و تمایزات طرح توسعه اشتغال در کشور و استان پرداخت و اظهار داشت: در مجموع 341 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت و کمک های فنی و اعتباری به اجرای طرح تکاپو در کشور اختصاص یافته و با تصویب پروژه های مصوب در استان زنجان، بزودی شاهد آغاز اجرای این طرح خواهیم بود.

یوسفی توسعه کسب و کارهای دارای ظرفیت بالای اشتغال و جذب نیروی کار و حمایت از گروه‌هایی که در دوران رکود بیشترین آسیب را دیده اند، از ویژگی های طرح تکاپو عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح به حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط که عمدتا بیشترین سهم اشتغال را دارا هستند و نیز به جذب و گسترش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی توجه ویژه ای شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته از مجموع 1057461 نفر جمعیت استان زنجان، حدود 326 هزار و 416 نفر شاغل و 35 هزار و 064 بیکار شناسایی شده و نرخ بیکاری استان 9.7 درصد می باشد و این طرح با ایجاد 6 هزار شغل جدید حدود 17 درصد از کل بیکاران استان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

ارسال نظرات