مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان: از ابتدای سال تاکنون ۱۹ وقف جدید به ارزش ریالی ۶ میلیارد ریال و مساحت ۲۹ هزار و ۹۰۰ مترمربع در ۶ شهرستان سطح استان به ثبت رسیده است
کد خبر: ۸۸۴۴۴۶۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 19 وقف جدید به ارزش ریالی 6 میلیارد ریال و مساحت 29 هزار و 900 مترمربع در 6 شهرستان سطح استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این موقوفات شامل زمین کشاورزی، مسکونی و تجاری است، افزود: این موقوفات در شهرستان‌های زاهدان، زابل، چابهار، خاش، نیمروز و هیرمند به ثبت رسیده و واقفان این زمین‌ها را با نیت استفاده در امورات فرهنگی، مذهبی و قرآنی وقف کرده‌اند.

وی به برگزاری طرح "آرامش بهاری" در ایام نوروز در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به مسافران نوروزی از 25 اسفندماه در استان آغاز شد که جهت اجرای آن 25 روحانی مبلغ از قم به استان دعوت شدند و در طول اجرای طرح با برپایی خیمه‌های معرفت با اوقاف استان همکاری داشته‌اند.

حجت‌الاسلام تدینی افزود: امسال حدود 390 هزار مسافر نوروزی در مدت اجرای طرح "آرامش بهاری" به بقاع متبرکه تعیین شده جهت اجرای این طرح در سطح استان مراجعه کرده و از خدمات فرهنگی و رفاهی اوقاف سیستان و بلوچستان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تعداد مسافران نوروزی که از خدمات طرح "آرامش بهاری" سال 96 بهره‌مند شده‌اند نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد، اظهار داشت: این افزایش جمعیت در پی تمهیدات عمرانی و توسعه فضاهای رفاهی بقاع متبرکه استان محقق شده است

ارسال نظرات