آیت‌الله حسینی همدانی گفت: خواب آمریکا و اذنابش، که بتوانند فتنه‌ی دیگری در کشور درست کنند با وحدت و انسجام مردم و تبعیت از رهبری هرگز تعبیر نخواهد شد.
کد خبر: ۸۸۴۴۳۷۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: در بیان از رسول مکرم اسلام (ص)، نشانه‌های کمال مؤمن در یک‌صد و سه خصلت، آشکارند که بعضی از آن‌ها، جولان داشتن+ فکر و اندیشه، ذکر و یاد آشکار پروردگار، خلوص عمل، علم زیاد، حلم بزرگ، خوش‌زبانی و خوش برخوردی در منازعه، رفتار کریمانه با مراجعه‌کنندگان و در مراجعات، شرح صدر و گشاده بودن دل، تواضع و فروتنی، خودداری از خنده‌ی بلند (قهقهه)، جستجوی علم در هر اجتماعی، تذکر دادن به غافلان، آموزش جاهلان، کینه‌ورز نبودن، دخالت نکردن در مسائل غیر مرتبط، شماتت نکردن مصیبت دیدگان، دوری از غیبت، دوری از محرمات و فاصله گرفتن از شبهات هستند.

خواب آمریکا و اذنابش در ایجاد فتنه جدید هرگز تعبیر نخواهد شد

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تسلیت سالروز درگذشت حضرت زینب (س) در ۱۵ رجب سال ۶۲ هجری قمری، اظهار داشت: تاریخ به‌روشنی بیان می‌کند که تمام زندگی زینب کبرا (س) وقف حفظ و زنده نگه‌داشتن معارف الهی و اسلامی بوده است و در هر مقطعی، این وظیفه را به‌خوبی انجام داده است.

وی آن حضرت را الگویی کامل برای بانوان دانسته و گفت: او گاهی کلاس درس قرآن و تفسیر داشته و پاسخ گوئی به سؤالات شرعی و اعتقادی می‌کرده، گاهی بر کرسی خطابه نشسته و سخنرانی کرده. در جنگ فرهنگی و تهاجم نرم علیه دشمن از عصر عاشورا کار خود را شروع کرد و قیام امام حسین علیه‌السلام را پیام‌رسانی کرد و باعث زنده ماندن آن تا امروز شد. در بُعد عبادت هم سرآمد بود و در شرایط سخت هم در انجام وظائف عبادی حتّی مستحبات مثل نماز شب و امثال ذالک کوتاهی نداشت، تا جایی که امام حسین علیه‌السلام هنگام وداع با او درخواست کرد که او را در نافله شب یاد کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تبریک ولادت امام جواد (ع) در دهم رجب ۱۹۵ هجری قمری، خاطرنشان ساخت: امام جواد در عصری زندگی می‌کرد که شیعه تا حدودی قدرتمند بود اما فرقه‌های متعدد و انحرافات عقیدتی به‌خصوص فکر معتزله که همه‌چیز را با عقل خودشان می‌سنجیدند فضای خاصی را در این دوران به وجود آورده بودند که حکومت‌ها نیز به این فضا دامن می‌زدند؛ لذا امام مجبور به مقابله با این فرقه‌ها بودند.

وی در ادامه خطبه‌ها، به ۱۳ رجب سالروز ولادت امیرالمؤمنین (ع) اشاره‌کرده و با تبریک این روز گفت: علی (ع) در هر زمینه‌ای، کمال و غایت و هدف را مشخص کرده است؛ در همین حکومت‌داری که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا هم هستیم خوب است منشور حکومتی او توسط همین‌ها که می‌خواهند کاندیدا شوند، دوباره بازخوانی شود. ببینند که امامشان از آن‌ها چه می  خواهد و همین‌طور کسانیکه می‌خواهند رأی بدهند ملاک‌ها را ازآنجا به دست بیاورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: مسئله انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است؛ آن‌قدر مهم است که آمریکا وقتی حرف‌ها و تحرکاتی در داخل کشور از افراد منفعل و غیرانقلابی می‌بیند که مثل جریان فتنه به ضدانقلاب و جبهه استکبار امید دارند، تصویب تحریم‌های ظالمانه‌ی جدیدش علیه مردم ایران را به خاطر نگرانی از نتیجه انتخابات به تأخیر می‌اندازد.

وی با اشاره به سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا در بیستم فروردین‌ماه، اظهار داشت: رابطه با ظالم طبق تعالیم قرآن مضر است. دیدید به اسم برجام و رفع تحریم‌ها چه بلائی بر سر هسته‌ای آوردند که ۲۰ فروردین روز ملی فن‌آوری هسته‌ای هم هست.

وی ادامه داد: از ابتدا گفتند هدف ما باز کردن پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران است و این آرزو را در سر می  پرورانند؛ اما به فضل پروردگار و وجود دانشمندان جوان و جوانان متدین و غیور و انقلابی کشورمان پرچم ایران اسلامی همیشه برافراشته خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید برداشتن حجت شرعی برای رأی دادن در انتخابات، خاطرنشان ساخت: کسانی  که دستشان آلوده به فساد است، شجاعت لازم برای مقابله با رانت‌خواری و ویژه خواری را ندارند بلکه خود مبتلا به همین امور هستند، تجملات و اشرافی گری تمام زندگی آنان را پرکرده، و طبقه محروم و رسیدگی به وضع آنان اولویت کاریشان نیست، دوره‌ی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی را تمام‌شده می‌دانند، به فکر استقلال و سرافرازی کشور و مردم نیستند و بلکه عزت را در نزدیک شدن به قدرت‌های استکباری و توجه آنان به‌خصوص آمریکا می‌دانند. دم از ولایت می‌زنند اما برخلاف مسیر مشخص‌شده توسط ولی حرکت می‌کنند؛ قطعاً به این‌ها نمی‌شود رأی داد.

وی تأکید کرد: خواب آمریکا و اذنابش، که بتوانند فتنه‌ی دیگری در کشور درست کنند با وحدت و انسجام مردم و تبعیت از رهبری هرگز تعبیر نخواهد شد.

وی انتخابات شورای شهر را نیز بسیار مهم دانسته و تصریح کرد: مسائل مهم شهر در شورا دنبال می‌شود. اگر بخواهند خوب عمل کنند و واقعاً شورای شهر باشند باید درباره ترافیک و بهداشت و محیط‌زیست و مبلمان شهری و آموزش و خیلی از امور دیگر ورود کنند لذا لازم است علاوه بر ایمان و تعهد، تخصص لازم را هم داشته باشند.

امام‌جمعه کرج ضمن تقدیر از اقدامات مثبت شورای شهر فعلی، اظهار داشت: ضعف‌های اساسی و ساختاری فراوانی داریم که باید شورای جدید دنبال کنند لذا افراد باید برنامه داشته باشند. طرح جامع باید داشته باشند، محدوده شهر را باید مشخص کرده باشند که این‌طور افسارگسیخته بزرگ نشود. با چه توجیهی در همین سال‌هایی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح بوده فروشگاه‌های بزرگ تولیدات کشورهای دیگر را اجازه برپائی دادند و هنوز هم ادامه دارد. اگر بحث سرمایه‌گذاری خارجی است. بناشده آن‌ها فنّاوری بیاورند نه بازار مصرف که متأسفانه فعلاً بازارهای مصرف‌ درحال‌توسعه‌اند.

وی با اشاره به ۳۳ میلیون نفر نیروی کار جوان در کشور، یادآور گردید: همان‌طور که رهبری فرمودند باید کار را در بخش‌های مختلف داد دست مدیران بانشاط و انقلابی و در این امور سیاسی فکر نکرد. متأسفانه سیاسی بازی‌ها به نظام و کارآمدی آن ضرر می‌زند. طرف نیروی کارآمدی نیست و باید تغییر کند تا کسی که توان بالاتر و بهتری دارد جای او را بگیرد اما می‌بینیم می‌گویند چون در خط ما نیست یا گاهی گفته می‌شود با فلانی زیاد حشرونشر دارد او را بکار نمی‌گیریم. این است که می‌بینیم خیلی از امور ما درست نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی و عدم سیاست ورزی در فعالیت‌ها، بیان داشت: امروز اهمیت ندادن به توسعه تولیدات داخلی و استفاده نکردن و گفتمان سازی نکردن برای استفاده از تولیدات داخلی بازی کردن در نقشه دشمنی است که می‌خواهد از اقتصاد به‌عنوان حربه‌ای برای ضربه به نظام استفاده کند. لذا باید ضمن مطالبه گری از دولت فعلی برای اجرائی کردن دقیق اقتصاد مقاومتی همه‌ی مردم و دستگاه‌های نظام برای تحقق این مهم بدون در نظر گرفتن خطوط سیاسی و جناحی به مسئولین کمک کنند که این وظیفه ملی و دینی به سرانجام برسد و امیدواریم خروجی انتخابات آتی چه در شوراها و چه ریاست جمهوری تحولی در این زمینه به وجود بیاورد.

وی خاطرنشان ساخت: توجه داشته باشید اسامی که اعلام می‌شود و عده‌ای رد می‌شوند مربوط به مشکلاتی است که داشته‌اند که به آن‌ها اطلاع داده می‌شود. البته عده‌ای هم با علم به اینکه می‌دانند رد می‌شوند وارد عرصه شده‌اند تا هزینه برای نظام درست کنند کسی که محکومیت سیاسی داشته یا جرم مرتکب شده و محکوم‌شده می‌آید ثبت‌نام می‌کند و می‌داند رد می‌شود خودش جرم دیگری است که به نظر من جای پیگیری و جریمه سنگین دارد تا هزینه سازی نکند؛ اما عده‌ای که رد می‌شوند آن‌ها هم طبق قانون می‌توانند اعتراض کنند و دنبال کنند که حقشان ضایع نشود. راهکار قانونی لازم دیده‌شده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با اشاره به آغاز ایام معنوی اعتکاف در هفته‌ی آتی، گفت: بیتوته در مسجد و نماز و روزه و قرآن و دعا و مناجات و تفکر، نوعی ریاضت شرعی است برای تربیت شدن نفس و نزدیک شدن به خدای تعالی. به حمدالله سال‌های بعد از انقلاب اعتکاف رونق گرفته و به تعبیر رهبری یکی از رویش‌های انقلاب بوده، لذا سپری‌شده است برای کم کردن و از بین بردن بعض از آسیب‌های اجتماعی و خنثی‌کننده‌ی تهاجم فرهنگی. بنیه‌های معنوی و ایمانی در این ایام محکم و تقویت می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان خطبه‌های نماز، با اشاره به حمله‌ی آمریکا به سوریه که به دستور رئیس‌جمهور آمریکا انجام شد، گفت: در پی داستان سازی‌ای که به بهانه‌ی حمله شیمیایی ادلب انجام شد و عامل آن نیز گروه تروریستی "فتح الشام” بود؛ این مردک دیوانه دستور حمله به سوریه را برخلاف موازین بین‌المللی و برای حذف اسد صادر کرد و با موشک به این کشور حمله کرد و تلفاتی به وجود آورد که خدای تعالی به‌حق این ماه و مولودین مبارکش انشالله ریشه ظلم و فساد را از عالم برچیند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها