مطابق قانون و منشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نسبت به حفظ حقوق مردم و کاندیداها عمل خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۸۴۴۳۴۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان فرماندار شهرستان زنجان در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان از ضرورت هماهنگی به منظور برگزاری جلسات شورای اداری شهرستان با حضور نمایندگان مجلس طی سال جاری خبر داد و گفت: مشکلات و تنگاهای مالی سرعت حرکت را کند می کنند اما باید با مدیریت مناسب منابع موجود، نسبت به اثربخشی اقدامات اهتمام جدی داشت.

رسول بیات با بیان اینکه اعتبارات استان ها در لایحه بودجه تنها 15 درصد پیش بینی شده، افزود: 85 درصد اعتبارات از بصورت ملی است که برای جذب و تخصیص آن طی سال‌جاری باید تعامل و همکاری بیشتری با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به منظور توسعه زنجان انجام پذیرد.

فرماندار زنجان به وجود برخی موانع در مسیر توسعه شهرستان زنجان اشاره و اظهار داشت: در کشور مشکل و مانع قانونی وجود ندارد بلکه تجمیع برخی اعتبارات و مسائل در مراکز استان ها که با هدف تسریع در امور انجام شده، موجب افزایش دامنه مشکلات در کشور شده است.

وی با اشاره به اختصاص 48 میلیارد تومان اعتبار بخش مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری زنجان، اظهار داشت: طی سال گذشته 48 میلیارد تومان اعتبار از این بخش به شهرداری و 10 میلیارد تومان نیز به دهیاری های استان اختصاص داده شده است و در کنار آن، اقداماتی نیز برای تقویت مالی مدیریت شهری صورت گرفته تا نیازهای اساسی شهر زنجان برطرف شود.

بیات در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دو انتخابات پیش رو در کشور اشاره کرد و گفت: برقراری امنیت و سلامت انتخابات در کنار مشارکت گسترده مردم بعنوان سه مولفه مهم برای متولیان برگزاری انتخابات مورد تاکید و اهتمام جدی مدیران است.

وی از تمامی افراد ثبت نام کننده درخواست کرد مطابق با قانون، در فضاهای مجازی اقدام به تبلیغات نکنند و ادامه داد: مطابق قانون و منشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نسبت به حفظ حقوق مردم و کاندیداها عمل خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان زنجان از تحرکات تبلیغی برای افراد ثبت نام شده انتقاد کرد و اظهار داشت: همه تحرکات رصد می شود و اقدامات غیرقانونی در تایید و عدم تایید صلاحیت افراد تاثیرگذار خواهد بود.

وی صیانت از حقوق مردم در تمامی شئون انتخابات را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: انتخابات بهار فعالیت سیاسی در کشور بوده و باید مظهر ارتقای دانش سیاسی در جامعه باشد.

بیات به وضعیت ثبت نامی کاندیداها در شهرستان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: یک هزار و 453 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان زنجان ثبت نام کردند که 271 نفر برای شورای اسلامی شهر زنجان بوده که 52 نفر از آن ها بانوان هستند.

گفتنی است، جوان ترین کاندید 25 سال سن و مسن ترین فرد ثبت نام کننده 75 سال سن دارند.

ارسال نظرات