خبرهای داغ:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس مطرح کرد:

عملکرد دولت در شرق استان سمنان مهم‌ترین رقیب روحانی در انتخابات

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: عملکرد دولت در شرق استان سمنان مهم‌ترین رقیب روحانی در انتخابات پیش رو است چراکه بیکاری در آن بیداد می‌کند و کسی به این امر وقعی نمی‌ گذارد.
کد خبر: ۸۸۴۴۳۴۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی ضمن تشریح علل عدم حضور خود به همراه روحانی و برخی از وزرای کابینه یازدهم در سفر یک ‌روزه به سمنان، بیان داشت: تا جایی که من می‌دانم با نمایندگان استان برای این سفر هیچ‌گونه هماهنگی صورت نپذیرفته و حتی بنده به‌اتفاق اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در خوزستان حضور دارم. 

وی افزود: دیگر دلیل عدم حضور بنده در این سفر این است که رئیس‌جمهور درست یک سال پیش در چنین روزهایی در استان ما حضور یافت و باوجود اینکه سهم شاهرود و میامی در مصوبات این سفر به‌خوبی دیده نشده بود، در لحظات آخر توانستیم چند طرح در این مناطق به مصوبات سفر بگنجانیم اما در اوج ناباوری نه‌تنها این مصوبات عملی نشده‌اند بلکه اجحاف در حق مردم شرق استان بیشتر از گذشته نیز شده است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه مردم شرق استان سمنان از عدم توسعه متوازن رنج می‌برند، تصریح کرد: امروز بالاترین رتبه بیکاری در شهرستان‌های شاهرود و میامی است و فقدان پروژه افتتاحی تأثیرگذار در دو سفر رئیس‌جمهور به استان غیرقابل‌تحمل است که نمونه آن را می‌توانستیم در کیفیت پروژه‌های دهه فجر مشاهده کنیم. 

حسینی شاهرودی با اشاره به پروژه خودروسازی که در دورۀ نمایندگان قبل قول احداث در شرق استان سمنان داده شده بود و بعداً در چهار نقطۀ استان تقسیم شد، گفت: امروز کارخانه ایران خودرو صرفاً در مرکز استان به بهره برداری می رسد و حتی حاضر به کلنگ زنی فاز توسعه آن در شرق استان نیستند. 

وی بیان داشت: با وجود این همه کاستی و بی‌عدالتی در سراسر استان سمنان به ‌واقع حضور بنده در استقبال از هیئت دولت نوعی بی‌توجهی به مردم حوزه انتخابیه‌ام است لذا ترجیح دادم در این سفر حضور نیابم تا درنهایت تکلیف پروژه‌های سفر نخست ریاست جمهوری مشخص شود، از سوی دیگر آقایان نیز باید بدانند که هنوز سفر اول به سرانجام نرسیده چگونه توقع دارند مردم و خادمانشان در سفر دوم و در کنارشان حضور یابند. 

عضو خانه ملت افزود: عملکرد دولت در استان سمنان به‌خصوص در شرق مهم‌ترین نقطه رقیب انتخاباتی روحانی در انتخابات پیش رو است چراکه بیکاری در شرق استان بیداد می‌کند و کسی از مسئولان استانی به این امر وقعی نمی‌گذارد. 

حسینی شاهرودی گفت: امروز نرخ رشد جمعیتی شاهرود و میامی در حالی پائین نگه‌داشته شده که تا ماه‌های آینده همه روستاها خالی از سکنه می‌شوند و این به‌دور از شعار توسعه متوازن دولت و استانداری سمنان است. 

وی با اشاره با رشد یک دومی میانگین کشوری در شرق و رشد دو برابری غرب استان سمنان نسبت به نرم کشوری گفت: این امر نشان دهندۀ کوچ جمعیت از شرق استان سمنان است. 

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با تاکید بر اینکه ای‌کاش مسئولان به مقوله بیکاری شرق استان سمنان نگاهی می‌انداختند، افزود: از سوی دیگر آمار نرخ جمعیت در سرشماری سال ۹۵ گواه این مدعا بود که نرخ رشد جمعیت در شرق استان حامل چه پیامی برای مسئولان است لذا درنهایت باید گفت تا چنین شرایطی در استان حاکم است قطعاً به استقبال دولتمردان نباید رفت چراکه این امر بی‌اعتنایی به مردم و خواسته‌های آنها خواهد بود. 

حسینی شاهرودی با بیان اینکه مردم خوب شاهرود با عزم و تلاش، فرودگاه این شهر را برای توسعه صادرات محصولات خود ساخته اند، اظهار داشت: کوچکترین عنایتی از استان و دولت نشد حتی پس از شهادت مرحوم حسینی شاهرودی روکش آسفالت باند این فرودگاه انجام نشد این در حالی است که دیگر فرودگاه استان که فاقد توجیه اقتصادی است ظرف مدت چند ماه به بهره برداری می رسد. 

وی تصریح کرد: امروز حس کردم حضور بنده در سمنان جنبه تشریفاتی و تبلیغاتی برای رئیس جمهور دارد و ثمره ای برای مردم حوزه انتخابیه نخواهد داشت لذا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال برای مأموریت تخصصی سفر به مناطق جنگ زده به همراه کمیسیون اقتصادی را بر حضور در سمنان ترجیح دادم. 

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بنده قطعاً از حقوق موکلینم کوتاه نخواهم آمد و به پشتوانۀ مردم فریادم را در مجلس خواهم زد و آن گونه که باید به گوش مسئولان خواهم رساند، افزود: یقین دارم با حضور مردم نجیب و سختکوش ما، اتفاقات خوبی خواهد افتاد و همانگونه که با همدلی و همکاری خود طرح های بزرگی مانند کارخانۀ سیمان را به بهره برداری رساندند به بعد هم خودشان اقدام و این کوتاهی دولت را جبران خواهند کرد. 

حسینی شاهرودی اضافه کرد: امیدوار بودیم دکتر روحانی در این سفر می توانست مظالمی که به مردم شاهرود شده بود را تا اندازه ای تسکین ببخشد و در راستای ایجاد وفاق و رفع کدورت، حضور وی در شرق استان می توانست مرحمی بر آلام و مشکلات مردم این منطقه باشد که به شدت از مشکل بیکاری رنج می برند. 

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم رئیس جمهور در فرصت باقیمانده، با نگاه یکسان و پدرانه به سرتاسر استان، عقب ماندگی ها و رفع مشکل اشتغال و مهاجرت جوانان را جبران کند تا مردم ناکارآمدی مسئولان را به حساب اصل نظام و انقلاب نگذارند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها