مدیرکل شیلات استان مازندران از تمدید مهلت صید ماهیان استخوانی در استان مازندران تا 25 فروردین‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۴۳۲۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسینعلی خوش باور رستمی در گفت وگویی اظهار کرد: با نظر کارشناسان و بر اساس تصمیم‌های کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران زمان پایان فصل صید امسال تا 25 فروردین‌ماه اعلام شد.

وی تصریح کرد: پایان فصل صید شامل همه مناطق صیادی استان مازندران می‌شود و صیادی از روز 25 فروردین به بعد غیرمجاز و تخلف است و در صورت تمدید مجدد صید، اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل شیلات استان مازندران خاطرنشان کرد: این روزها صیادان 54 شرکت پره استان مازندران در حال انجام آخرین صیدهای خود از بزرگترین دریاچه جهان هستند.

خوش باور با اشاره به صید بیش از دو هزار و 150 تن ماهی استخوانی تاکنون در مازندران، گفت: این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش 5 درصدی دارد و بیشترین گونه صید شده نیز مربوط به ماهیان کفال و سفید است.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تکثیر بچه ماهی سفید پیش از آغاز فصل صید سال 96 انجام شده است، یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و برآوردها قرار است امسال حدود 90 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به صورت نیمه‌مصنوعی و همچنین طبیعی بامشارکت تشکلات صیادی تکثیر و رهاسازی شود.

وی صید ماهی کیلکا را در مازندران در سال 1395 بیش از 15 هزار تن اعلام کرد و افزود: در سال 1395 حدود 15 هزار و 50 تن ماهی کیلکا در استان صید و روانه بازار مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 1394، حدود 10 درصد افزایش داشت.

خوش باور سرانه صید هر شناور در سال گذشته را 342 تن عنوان کرد و گفت: بیش از دو هزار و 500 تن از ماهیان صید شده به مصرف انسانی رسیده و مابقی آن برای تبدیل به پودر تحویل صنایع مرتبط شیلاتی شد.

مدیرکل شیلات استان با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی ماهیان کیلکای صید شده در سال 1395 بیش از 172 میلیارد ریال بود، تصریح کرد: تعداد 44 فروند شناور صیادی در استان در دو بندر صیادی بابلسر و امیرآباد به صید ماهیان کیلکا مشغول هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها