با نگاهی به بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور در‌می‌یابیم که بودجه منشور توسعه فرهنگ قرآنی در ردیف بودجه‌های موردی قرار گرفته و پرداخت آن به اختیار دولت است.
کد خبر: ۸۸۴۴۲۹۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، قانون بودجه سال 1396 روز 24 اسفند‌ماه ابلاغ شد و با وجود اینکه در لایحه دولت مبلغ 100 میلیارد تومان به عنوان بودجه تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی درنظر گرفته شده بود این بودجه در قانون سال 1396 در ردیف بودجه‌های موردی و موقت قرار گرفت. این در حالی است که بودجه تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی سال گذشته در جدول 9 و پیش از آن هم در جدول 17 به چشم می‌خورد.

در این صورت پرداخت بودجه در اختیار دولت بوده و الزامی برای پرداخت همه مبلغ وجود ندارد.

بودجه امسال درحالی د ردیف بودجه‌های موقت قرار گرفته که به گفته حجت‌الاسلام محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اسناد سه‌گانه منشور توسعه فرهنگ قرآنی آماده شده و سال 1396 سال اجرایی شدن واقعی منشور است.

حال سؤال اینجا است که با شرایط کنونی، یعنی نصف شدن بودجه و اختیاری بودن پرداخت آن از سوی دولت اهداف منشور چگونه محقق خواهد شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در اعتراض به کاهش بودجه قرآنی سال ۱۳۹۶ گفت: دولت فعالیت‌های قرآنی را به شوخی گرفته است و مجلس با اهتمامی که به فعالیت‌های قرآنی کشور دارد برای رفع این مشکل تلاش می‌کند، اما سؤال اینجا است که چرا بودجه منشور با این شرایط در مجلس به تصویب رسیده است.

البته این همه ماجرا نیست و در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ اتفاقات خوبی هم زمینه بودجه‌های قرآنی رخ داده به این صورت که در بودجه امسال مبلغ مشخصی برای بیمه فعالان قرآنی درنظر گرفته شده و بودجه صندوق حمایت از هنر‌مندان با تأکید بر رونق بیمه فعالان قرآنی از 8 به 13.5 میلیارد تومان افزایش یافته است.

همچنین از دیگر بودجه‌هایی که امسال رشد داشته هزینه تحصیل رایگان قاریان و حافظان قرآن کریم است که رشد خوبی داشته و در کنار خبر موردی بودن بودجه منشور توسعه فرهنگ قرآنی می‌توان به این اخبار دلگرم بود.

ارسال نظرات