بسترهایی را آماده کرده‌ایم تا دانش‌آموزان در زمان تحصیل و هدایت تحصیلی در رشته مورد علاقه، مهارتی بیاموزند تا بتوانند با اتکا به آن، کارآفرینی داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۴۴۲۷۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدعلی قاسمی در گفت‌وگویی با بیان اینکه شعار امسال امتداد شعار سال گذشته است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی منجر به توسعه پایدار خواهد شد که نیازمند پشتیبانی و فرهنگ سازی است.

وی توجه به خرید کالای ایرانی را موجب تقویت تولید و اشتغال داخلی دانست و افزود: باید جامعه را از لحاظ فرهنگی آماده کرد تا پذیرای اجناس و تولید داخلی باشند، اگر مصرف وجود نداشته باشد یقینا تولیدی نیز وجود نخواهد داشت که بتواند اشتغال‌زایی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در دولت تدبیر امید، بسترهای تولید فرهنگ اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های جاری و مدیریت منابع دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش جامعه بزرگی را شامل می‌شود که خود را متعهد به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌داند و از زمان فرمان رهبر معظم انقلاب این مهم را در هزینه‌های سازمانی در تقویت اقتصاد مقاومتی به صورت عملی در نظر داشته است.

قاسمی گفت: در آموزش و پرورش هدف را روی خرید کالای ایرانی قرار دادیم چون معتقدیم این موضوع موجب رونق تولید کشور می‌شود.

این مسؤول با تاکید بر فرهنگ‌سازی مصرف کالای ایرانی، اظهار کرد: مصرف کالای ایرانی باید در اولویت مردم قرار گیرد و جامعه خود را متعهد بداند که نیازمندی‌اش را از تولید داخلی تامین کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از اجرای طرح «هر دانش‌آموزش یک مهارت» در سطح مدارس استان خبر داد و بیان کرد: بسترهایی را آماده کرده‌ایم تا دانش‌آموزان در زمان تحصیل و هدایت تحصیلی در رشته مورد علاقه، مهارتی بیاموزند تا بتوانند با اتکا به آن، کارآفرینی داشته باشند.

قاسمی خاطرنشان کرد: این مهارت‌ها منجر به مهارت اقتصادی می‌شود تا در صورت عدم موفقیت در رشته تحصیلی مورد نظر، بتوانند با تکیه بر مهارتی که در دوران دانش‌آموزی کسب کردند کارآفرینی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پروش با بیان اینکه تمرکز ما هدایت تحصیلی بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است، تاکید کرد: مازندران رتبه دوم تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را در کشور به خود اختصاص داده است.

این مسؤول در مورد تعداد مدارس و دانش‌آموزان هنرستان‌ها، بیان کرد: 343 هنرستان در سطح استان در حال آموزش 32 هزار و 500 نفر دانش‌آموز هستند که نیمی از این تعداد مربوط به دانش‌آموزان دختر است.

وی با بیان اینکه 223 هنرستان در حوزه فنی و حرفه‌ای مشغول آموزش دانش‌آموزان هستند، اظهار کرد: از 42 رشته فنی و حرفه‌ای، 34 رشته در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان تدریس می‌شود، همچنین از 154 رشته کار و دانش 84 رشته در هنرستان‌های استان پذیرای دانش‌آموزان علاقه‌مند است.

مدیرکل آموزش و پروش مازندران در پایان نوع نگاه تعصبی خانواده‌ها را به برخی رشته‌های تحصیلی چالشی بزرگ در هدایت درست تحصیلی دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: خانواده‌ها به سختی می‌پذیرند که فرزندان آنها در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل کنند، در صورتی که این تقکر نیروی کار فعال استان را به سمت مدرک‌گرایی صرف سوق می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها