خطیب جمعه خلیل‌آباد اعتکاف را از عبادت‌های مهم اسلامی و معجونی از کل عبادات عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۴۴۲۷۴
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: اعتکاف از عبادت‌های مهم اسلامی است.

وی بابیان اینکه اعتکاف در فرهنگ اسلامی نیز به‌عنوان یک جهاد مقدس معرفی‌شده است، خاطرنشان کرد: اعتکاف راهی برای مقابله بانفوذ و تهاجم فرهنگی است.

خطیب جمعه خلیل‌آباد در ادامه تصریح کرد: اعتکاف برای کسانی که در باورهای فساد و گرداب‌های زندگی گرفتارشده‌اند، نیز راه نجات و دعوت به دین‌داری و یکتاپرستی است.

وی با تأکید بر اینکه اعتکاف تأثیرات فراوانی در ارتقاء سنت‌های دینی دارد اذعان کرد: اعتکاف برای برخی هنوز بیگانه است و باید تلاش شود تا اعتکاف به جایگاه واقعی خود نیز برسد.

ناهیدی در ادامه نیز عنوان کرد: بعد از انقلاب به برکت خون شهیدان در اکثر شهرها و روستاهای کشور مراسم اعتکاف به شکل مطلوب و تأثیرگذاری برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه ۶ هزار مسجد در کشور برای حضور بیش از ۷۰۰ هزار نفر معتکف اعلام آمادگی کرده‌اند، تأکید کرد: مراسم اعتکاف در شهرستان خلیل‌آباد نیز در بیش از ۲۰ نقطه برگزار می‌شود.

امام‌جمعه خلیل‌آباد با اشاره به حضور باشکوه مردم خلیل‌آباد نسبت به سایر شهرستان‌ها در مراسم اعتکاف خاطرنشان کرد: اعتکاف معجونی از عبادت‌های مختلف است و امیدواریم این مراسم پررنگ‌تر نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

وی در پایان بابیان اینکه باید مرز بین حق و باطل را نگه داشت، تصریح کرد: انسان باید حرف کسانی را گوش دهد که حرف اسلام، انقلاب، حق و خدا است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها