منابع کارگری استان قزوین می‌گویند: ۵۸۰ کارگری که در دو کارخانه "تولی پرس" و "بسته بندی البرز" مشغول کارند سال ۹۶ را با ۱۰ روز مرخصی اجباری آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۴۴۲۶۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، منابع کارگری در قزوین می گویند، ۵۸۰ کارگر دو کارخانه «تولی‌پرس» و«بسته بندی البرز» که  تحت مسئولیت کارفرمای واحد در محوطه‌ای واقع در شهر صنعتی البرز قزوین مشغول به کارند، از روز پنجم تا ۱۹ فروردین  ماه به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند.

به گفته یکی از این کارگران او و همکارانش از یک روز مانده به شروع سال جاری مطلع شدند که اولین روز کاری آنها در سال ۹۶ از روز چهاردهم فروردین آغاز خواهد شد اما امروز که طبق اطلاع قبلی کارفرما به محل کارشان مراجعه می‌کنند متوجه می شوند که تعطیلی آنها تا روز ۱۹ فروردین تمدید شده است.

وی بابیان اینکه هنوز علت این مرخصی اجباری ۱۰ روزه مشخص نیست؛ افزود: اما ظاهرا کارفرمای مشترک قصد دارد تا این مدت را از مزایای شغلی آنها کسر کند.

براساس این اظهارات، برای کارگران دو کارخانه تولی‌پرس و بسته بندی البرز بدون احتساب ایام تعطیل، سال ۹۶ با ۱۰ روز تعطیلی اضافی آغاز شده است.

این کارگر که تاکید دارد او و همکارانش در جریان این تصمیم مدیریت نبوده‌اند، گفت:هنوز مشخص نیست مرخصی اجباری در حد  ۱۰ روز باقی بماند و ممکن است با توجه به شرایطی که بر این کارخانه حاکم است این وضعیت ادامه دار شود.

وی در ادامه درخصوص وضعیت دستمزد وبیمه  کارگران گفت: در زمینه دریافت دستمزد مشکلی نداریم اما بیمه کارگران این دوکارخانه در سال گذشته حدود ۵ ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

ارسال نظرات